Svar

2010-01-09 ι 13:56:40.. Our life 0 Kommentarer


Många frågor jag fick har jag redan svarat på i min förra frågestund och ett antal tänker jag tyvär inte svara på.

Hur lång och hur mycket väger Leon nu?
Leon är ca 80cm och väger runt 9-9,5kilo.

Får Leon barnmat fortfarande?
Nej absolut inte. Leon har länge (sen 1års ålder) ätit den maten som jag äter.

Dricker Leon välling på natten?
Nej det har han inte gjort på jag vet inte hur länge. Han vaknar inte på nätterna. Sen har Leon aldrig varit ett välling-barn, han har inte druckit välling över huvud taget sen han var lite yngre än 1,5år och innan drack han inte förens han var typ 1år.

Har du börjat potträna Leon än? eller går han utan blöja någon gång under dagen/kvällen?
Jag har inte pott-tränat Leon på riktigt ännu. Vi har en potta och han kissar där ibland när jag går på toa och han brukar gå utan blöja när vi är hemma ibland och kissar då på pottan. Ska börja seriös med det snart och det kommer bli mycke lättare i sommar då jag strävar mot att han ska bli blöjfri då. Men vi tar det i hans egen takt, pojkar brukar ha det lite svårare också.

Jag tycker att du ger Leon för mycket saker hela tiden. Försöker du på något sätt att köpa hans kärlek eller?
Att jag skulle försöka köpa min snart 2årings kärlek är bland det löjligaste jag hört. Att jag köper saker eller kläder till honom gör jag för att jag tycker att det är kul och roligt. Det har inget med att försöka köpa Leon att göra. Han förstår inte skillnad på om han skulle få en eller tio saker, han blir inte ledsnare för det. Att jag då valt att ge honom mer ser jag bara som roligt, jag tycker om att skämma bort honom och jag prioriterar så att jag kan det också.

Varför har du så många vagnar?
Haha, nu har jag inte alls "många" vagnar. Jag har bytt vagnar flera gånger om det är det du menade men aldrig haft mer än 2 åt gången. Har just nu en Urban Jungle och en Bugaboo Bee och dom båda har jag för att Urban är stor och bra under vintertid + skogen medans Buggan är mindre, lättare och smidigare. Favorit vagnarna!

Bor ni i en etta, tvåa eller trea?
1,5:a

Varför köper du då dyra möbler och saker när det finns viktigare saker att lägga pengarna på för dig?
Jag hade mina sparpengar att köpa möbler för och att jag valde att köpa det jag ville i stället för att slänga ut pengar på något som du ändå vill byta ut sen när du flyttar tycker jag är ganska smart. Och att det skulle finnas viktigare saker att lägga pengarna på för mig förstår jag inte vad du menar.

Hur har du råd med att bo ensam?
Jag har bott här i 2 månader och det var varit väldigt snåla månader då jag inte har något jobb just nu. Jag har hitintills levt på sparpengar och barnbidrag + underhållsstödet jag får. Så nej jag lever inte på soc och jag får heller inga bidrag.

Hur försörjer du Leon, jobb?
Som jag tidigare sa så har jag inget jobb just nu då jag var tvungen att säga upp mig på mitt fasta jobb, så tack gode gud att jag haft sparpengar nu när jag har flyttat och inte har någon mammapenning längre.

Är Leons pappa med i bilden?
Ja han är med i bilden och har alltid varit på något sätt.

Var ni tillsammans när du blev gravid med Leon och om ni var det, varför är ni inte det längre?
Äh, lite svårt att svara och förklara det här. Men kan säga att vi inte är tillsammans, han har en ny sambo och dom väntar nu deras genemnsamma barn, hans sambo var han även tillsammans med innan mig.

När tog det slut mellan dig och Leons pappa, var Leon född då, och hur gammal var han i sånna fall?
Som jag tidigare sa så är detta lite personligt och rörigt så kan inte förklara men vi var inte ens tillsammans under graviditeten. Jag var själv sen beskedet om Leon kom.

Hur gammal är Leons pappa, och hur ofta träffas Leon och pappan?
Han är 29år och dom träffas varannan helg = lördag och söndag mellan ca 9-15.

Varför lägger du inte upp några bilder på dig själv?
Jag tar inga bilder på mig själv, därav kan jag inte lägga upp några. Ska dock bli bättre på att ta bilder på mig och Leon tillsammans för det är något jag ångrat/ångrar att jag inte gjort eller gör.

Hur mycket gick du upp under graviditeten och hur lång tid tog det att gå ner alla kilon?
Jag gick upp ca 16kg, tror jag. Och har ingen riktigt pejling på hur lång tid det tog exakt men jag gick ner väldigt snabbt, bara några veckor. Nu väger jag till och med mindre än vad jag gjorde innan och ett tag när jag ammade vägde jag väldigt mycket mindre.. Fördelen med att vara ung och föda barn, man går lättare och snabbare ner kilona!

Har du träffat nån?
Ja


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December