Vi ska flytta

2010-02-23 ι 19:23:44.. Our life 1 Kommentarer


Lägenheten där vi bor nu är Leons farbrors, som just nu bor på karlbergs slott, nu ska han dock ut och praktisera och får längre inte ha kvar sitt boende och måste därför ha tillbaka lägenheten sin. Jag fick total panik eftersom att det är hur svårt som helt att få tag i lägenheter där jag vill bo och dessutom när jag inte har ett heltids jobb ännu.
Men. Morfar C ringde här om dagen och berättade att han stäckt ut alla sin tentaklar och fått napp. Han känner en hyresvärd som hade en lägenhet ledig så nu ska jag skriva kontrakt på 2år till en lägenhet i Nockeby, bromma. Är hur lycklig som helst, det är hur nice område som helst, nära vattnet, mysigt bland villorna och super bra komunikationer. Har dock inte fått titta på lägenheten ännu, kommer bli på torsdag eller fredag nästa vecka då han som har den nu är utomlands. Han ska dock ha flyttat ut alla sina saker till den 10 mars så då kommer vi flytta!

Detta kommer bli perfekt, Leon får helt eget rum och vi kommer ha verkligen vårat egna hem!
Det ända som känns så himla tråkigt och jobbigt är att Leon inte kommer gå kvar hos sin dagmamma. Blir lite för långt att åka ända till hässelby bara för att lämna och hämta honom. Super trist då jag verkligen såg fram emot att han gick där alla sina år tills skolan började, han har ju fått super bra kompisar och den bästa dagmamman, men nu måste vi tyvär lämna det.. Svider men sånt är livet. Därför har jag nu suttit och kollas runt på dagmammor runt vårt nya hem. Finns en väldigt tätt intill och ytterligare 4st inom 1km så det ska nog ordna sig. Finns sen fler längre bort men vore ju ganska skönt att ha snabbt gång-avstånd. Blir att ringa och kolla hur allting fungerar och var det finns plats + hur länge vi måste vänta med mera i morgon.

Lyckan glittrar hos mig just nu, ska bli så skönt att få komma dit man vill flytta.
Hoppas den nu bara faller mig i smaken och att det är hyffsad bra planlösning med mera.
Men vad jag hört låter den super!

Kommentarer
Postat av: Anna

=(

Synd att vi inte får ha kvar Leon hos oss.

Men förstås jättekul att ni fått lägenhet, i hela 2 år också.

Sen kommer vi såklart att höras via fb, blogg o telefon!! Du ska ju fota oss också! Ska bara bli av med det röda kring näsan först;)



STOR KRAM!!

2010-02-24 | 12:02:56
URL: http://annasbabbel.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December