Artonde december

2010-12-18 ι 20:28:19.. Our life 0 Kommentarer


Tycker det är så roligt att teleonen piper till då och då av sms från Emelie och föräldrarna på båda sidorna i frågan om vi föder barn, haha. Men nej vi födde varken barn igår eller idag, tänker jag försöka att inte göra heller. Men kan säga att vi trott det varit nära dom sista dagarna här då jag inte sovit i timmat utan minuter och legat vaken i stället pga sammandragningar och förvärkar. Regristrerat en var tredje minut på ctg kurvan hos förlossningen så dom var oroliga där ett tag. Men vi är hemma och läkaren har gett mig (jädra dyra) piller som ska stanna av förlossningen så hoppas nu detta funkar!

Det är ju sjutton december nu, snart jul dessutom. Så lilla pyre där inne stanna kvar till års-skiftet i alla fall, haha!
Men antibiotika och andra piller som ska hjälpa stanna av allt är nu rullande i kroppen så hoppas det ger med sig snart så vi slipper åka in igen och få massa dropp som ska stanna av det. Eller att lilleman ploppar ut.

Nu ska vi mysa här hemma, lördagsmys!
Leon har dessutom otur att mitt i allt att ha feber och ögonflammation. Hoppas han blir bättre till julafton! (& jag med)
Ha en bra helg, blir nog mer mys och avslappning för mig nu då jag är så himla trött av dessa utdragna sammandragningar som tar all min kraft. Hoppas jag får sova och ladda upp mig i natt. Behöver lite ny energi!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December