Dagen i all ära till Fanny

2009-09-01 ι 10:28:39.. Our life 2 Kommentarer


Dagen började med att jag och Leon mötte upp Emms inne i stan för att shoppa Fannys present. En super fin DKNY väska på NK vi spanat in länge och som vi tyckte var prefekt till Fanny.
Efter shoppingen väntade lunch med dagens ärade barn(vuxen?) - Fanny!
Vi käkade på det bästa pasta stället ever, som jag och Emms varit på antal gånger innan. Självklart blev det pasta för oss medans Johanna tog en pizza som också såg förjävligt god ut må jag säga, haha. Det roliga med det stället är att dom gör sin egen pasta och när man beställer maten så gör dom den framför ögonen på en medans man väntar. Då kan man bestämma helt vad man vill ha i pasta såse, vitlök, chili osv... Rekomenderar det starkt!!

Anw, efter lunchen åkte vi i il fart hem till Fanny för att handla och sen börja med maten.
Kan ju säga redan nu att vi var stressade - JA och vi hade ont om tid - JA och därför hände massa saker (som nu i efterhand är roligt). Som att grädden välte över hela Emms, barnen och mig. Att tårtan lutade och maten räckte knappt MEN alla var nöjda och glada ändå! Tur att vinet fanns, hehe.


1, F's pasta med scampi. 2, J's pizza med pesto och tomatröra. 3, min&E's pasta med grädde och champinjoner.




Blåsa ut 20 ljus kräves vissa lungor, tur att Fanny hade dom trots två bebisar på armen.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Maten räckte knappt för den va så god så man ville äta hur mycket som helst och tårtan var hut fin som helst!

En eloge till Emelie och Michis som är världens bästa!

Love you!

2009-09-02 | 08:50:12
URL: http://fannyklaracecilia.blogg.se/
Postat av: Berit

Vad lika de är Fanny och Emelie.

Ni ser ut att ha haft roligt på festerna.

Kram mormor

2009-09-02 | 11:55:21
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December