Fredagsmys

2009-10-30 ι 21:31:41.. Our life 2 Kommentarer


Dagens planer var överskattade och jag önskade jag hann med allt jag ville. Men ett IKEA besök blir nästan alltid dubbelt så länge än vad man planerat. Jag och mormor gick runt lagom till Leons lunch tupplur och han hann till och med vakna innan vi kommit halv-vägs. Men det slutade med massa kassar fulla med handukar, lakan, glasburkar, kökstillbehör, korgar, badrumsmatta, gardiner osv. I morgon ska alla stora grejer = möbler, inhandlas och då kommer bilder..

Nu ikväll har jag och Leon haft en riktig myskväll. Åt god mat, panerad fläsk-kotlett med potatismor, kapris och citron. Efter det fick vi till och med efterrätt - hallon. Leon älskar färska hallon! Efter middagen tog Leon av sig själv och hämta ny bläja + pyjamas (som han behöver nya by the way) och var extra mysig. Satt och gosade med mig i soffan tills han själv sa till att han ville sova för han höll på somna vid mig. Och nu sitter jag och myser själv i soffan med ost och kex medans Leon sover. Åh kvällar är underbara.. men ändå lite halv lessna.
Ljusen brinner, känslorna sprutar och jag la tillbaka "våran" ost i kylen då jag inte är värd att äta den själv. Den smakar heller inte lika gott utan dig så den får vänta ett tag känner jag.. just miss you so bad.


Kommentarer
Postat av: Emma - Stolt Moster och snart Gudmor till Wilma

Jag har en tävling på min blogg.

Du kan vinna en musikdataspel till ditt barn, till ditt syskonbarn eller till något annat barn.

2009-10-30 | 21:45:26
URL: http://kaarleksbarnet.blogg.se/
Postat av: Denize - Mamma till Emilia och Liten i magen

Mysig bild, fan vad jag saknar att äta god ost! Oh well... bara hundra veckor kvar :)



Kan inte släppa det där du skrev om Leon med Emilias bilder, haha så söt! "Laje" hahaha puss på honom!

2009-11-01 | 12:22:58
URL: http://dempaz.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December