Fre-lör

2009-03-21 ι 18:49:12.. Our life 2 Kommentarer


Lite kort uppdatering då datan inte varit det största behovet just nu.
Igår åkte vi med Emms och Jullis till ett lekland, skit kul! Det var super lagom, inte för stort och jobbigt och inte pyttelitet trångt. Där fick ungarna lyxa till det lite med att få pankakor med grädde till lunch och vi beställde in en varm, god, smaskig lasange. Trodde vi ja, lasangen var skit äcklig och jag brukar ändå kunna äta ändå när man är hungrig men vi åt inte ens upp en tredjedel. Förstå hur den måste smakat då.

Fortfarande hungriga med sovandes barn gick vi därifrån mot outlet'en. Hitta en massa smått och gott men eftersom att plånboken inte tillåter detta denna månad så blev det bara sukt. Både för mig och Emelie.
Efter dagen spenderad ute far vi hem till Emelie. När hon senare på kvällen skulle träna åkte jag och Timpa för att handla maten med barnen. När vi sen skulle betala står där en tjej och ler åt barnen. Tyckte dom var så söta och frågade om dom var tvillingar. Jag som inte alls tänkte på att det kanske såg ut som att jag och Timpa var tillsammans och hade två barn med mig sa ju självklart nej helt förvånad. Hon blev skit paff och frågade om det var länge mellan dom och jag sa snabbt : Neeje bara en månad.
Ni skulle sett vilken blick jag fick. Hon stog som en fån och utbrast VA?
Det tog ett tag för mig att inse att oj. "Nej asså oj, ja det här är mitt barn och det där är hans". Haha.
Våra sötnosar är inte lika men såklart jag fattar nu att man tror att vi var "vi" och inte på två håll när vi bytte barn med varandra hela tiden och handlade ihop. Haha sorry Emms, fick spela lite "förhållande" där i 2 sek, haha.
Kvällen avslutades i alla fall med let's dance med familjen TEJ och mrs Danne som också var där. En sleep over och så i morrse var det hemfärd igen då både mamma och pappa skulle jobba. Jullis skulle vara hos sin farmor och leka som hon verkar stormtrivas med!

Och nu sitter jag också hemma hos min mormor.
Leon har fått en massa gott att äta och vi själva ska också lyxa till det då min mormor tagit fram en massa god mat. Just förtillfället står hon och gör morgondagens lunch - räk och kräft fyllda creps i super god sås. Fatta hur bortskämd jag blir här? Men är man gourmet människa så är man!

Kommentarer
Postat av: Tilda

Hej Mikaela :)

Jag bara undrar, du är aldrig inne på msn ..?

Jag undrar om du skulle kunna ändra min header ?

Är så att jag fyller 18 idag o på headern står de 17 :P Om du har tid, hör av deij :)

2009-03-21 | 22:50:44
URL: http://hopesmamma.blogg.se/
Postat av: Steffi

haha ja du är ju riktigt grym :D du får lära mig lite trix. men tack så mycket :)

2009-03-22 | 15:51:45
URL: http://ministephanie.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December