Leon är bäst!

2009-06-08 ι 20:58:31.. Leon i ord 7 Kommentarer


Till er som är anonyma och skriver massa konstigheter om Leon och mig tycker jag kan sluta.
Skriv era namn och stå för vad ni säger eller låt helt bli? Eller kanske är det det som är problemet, du vet att det du säger inte är sant och därför kan inte stå för det. Att jag skrev idag att Leon väger nästan 9 kilo och är 76 cm är inte konstigt eller sjukt. Bara för att den så kallade "medel-vikt" och längden ligger på nästan 12 kg och 81 cm för pojkar i hans ålder så är det inte fel att Leon är liten. Och att han ser upsvullen och övernärd ut kan jag inte förstå hur man kan säga.

Herregud, dom här kurvorna är bara helt onödiga! Alla barn är olika och ingenting är konstigt eller fel.
Leon mår super bra och är en liten späd pojke, han är inte tjock och inte för smal. Så låt bli att ens yttra er om det för ni har ingen aning om vad ni säger...

Min Leon är finast!


Kommentarer
Postat av: Berit

Vad är det för dumma kommentarer du får - uppsvullen och undernärd. Det var det värsta jag hört. Han är jättefin i kroppen. Be dem slänga sej i väggen.

Kram mormor

2009-06-08 | 23:26:10
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
Postat av: Nettan

Avundsjuka ?????

Man kan nästan tro det i alla fall.



Du vet ju hur din lillasyster var när hon var liten. Hon följde ju inte heller kurvorna och åt bara 2 saker väldigt länge.



Mamma / mormor

2009-06-08 | 23:28:57
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Fjun

jag förstår inte hur folk orkar lägga energi på att vara elaka helt utan orsak..

leon är bäst, så är det bara så alla som tycker tvärt om kan ju hoppa upp och rotera på något.



all my love till michis och leon! puss påer!

2009-06-09 | 00:43:36
URL: http://fotobyfjun.blogg.se/
Postat av: Lis - kvinnlig målare

Fan, jag blir arg när jag läser sådant här. Att folk orkar lägga ner energi på någon annans barn. Han e ju helt lagom. Som du själv säger, alla e ju olika. de kan de som skriver bara kolla på sig själv. Idioter ju. Förstår att du blir trött på de. Håll modet uppe! Jag stöttar dig.

2009-06-09 | 09:30:02
URL: http://lisnilsson.blogg.se/
Postat av: Nicole - mamma till C

Kurvan finns där för att man ska kunna hålla lite koll. Han går, äter och beter sig precis som han ska och det är de som räknas.

Min lilla är ju också liten. Alla är inte "median" barn / bebisar. Alla är vi olika.

2009-06-09 | 09:51:56
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: Anna dagmamma

Finns det såna förvirrande människor som inte har annat för sig????? Herregud, okunnigt och omoget. Klart man vill följa sin lilles uppväxt och växtlighet;) och dela med sig=) KONSTIGT att haka upp sig på det (osäkra små människor?)Leon är en superduperfrisk och fin kille, och som sagt (av erfarenhet) OLIKA! Kram på er<3 /Anna

2009-06-09 | 10:13:16
Postat av: Eva - Fjunmamma & Gudmormor

?????????????????????????????

Man tycker ju nästan synd om dessa bittra människor som "måste" hacka på andra utan anledning. Dom mår säkert jättebra när dom gör det. För stunden. Men jag lovar, det kommer surt efter!

Ni är bra, ni är fina och ni duger - båda två!

Kramar/Eva

2009-06-09 | 11:43:14

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December