Mamma - Leon dag

2009-06-28 ι 19:08:14.. Our life 5 Kommentarer


Dagen började ju super mysigt med frulle ute i trädgården och sen efter lunch ätande så tog vi en promenad till mormor, då vi bor ju så nära henne nu. När vi nästan var framme så kommer mamma, C och syrran åkandes i bilen - även dom skulle till mormor. Så efter en fikastund och lite mat hämtning (tack mormor) så gick vi hem igen.
Då värmen var nästan olidlig och svetten rann så gick jag och Leon in och köpte en glass i kiosken utanför. Så Leon tuggade upp en hel piggelin idag. Det var mot slutet som han började slicka lite men innan var det bitar han fick i munnen, haha. Det räckte dock inte med att bara äta en glass för att bli avsvalkad så vi sprang lite i vattenspridaren här bak. Även det var en hitt!

Anw, nu tänkte jag sätta på en rulle efter maten. Mysa lite med Leon innan han ska sova och sen tänkte jag baka en jordgubbskaka då jag har massa färska jordgubbar kvar som inte håller så länge till. Får se hur jag gör, vad för kaka det blir och om den bakas ikväll. Risken är att jag fastnar i soffan och helldre degar där.

Åh så jag älskar Leon och åh så jag älskar oss!


Kommentarer
Postat av: emma

vilken fin blogg (: hoppas du har en skön söndag nu!

2009-06-28 | 19:11:24
URL: http://metrobloggen.se/Obscene
Postat av: Nettan

Kul att vi syntes en liten stund.

Hoppas Leon sover bättre inatt när vi åkte över med sängen till honom.



Bakning eller tv ? Eller kanske bägge två? You never know !



love you !

2009-06-28 | 20:22:31
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Fruktbus - Ung Mamma Bland Våtservetter, Tvåårstrots & Graviditetshormoner!T

Älskar din blogg! =) underbar!

2009-06-28 | 23:39:06
URL: http://fruktbus.blogg.se/
Postat av: Berit

Ni hade en mysig dag du och Leon. Måste vara skönt att ha det lugnt och skönt, eller hur.

Kram och sov gott mormor

2009-06-29 | 00:03:18
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
Postat av: Fjun

Hoppas du hittade någon form som funkade istället gör sockerkaksformen. Tänkte inte på att mamma sa att hon skulle packa ner en massa grejer innan hon åkte iväg.

Men om du bakade så får du spara lite kaka till mig när jag kommer över på ons! :D

2009-06-29 | 00:41:37
URL: http://fotobyfjun.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December