Fullspäckad dag

2009-06-26 ι 22:17:25.. Our life 3 Kommentarer


Idag har det varit högt tempo hela dagen.
Det började med att gå upp lite tidigare än vanligt för att åka in till stan med Emms och Jullis. Vi skulle in snabbt på Zara och shoppa loss på rean och sen sola på beachen. Efter att själv ha provat massa klänningar, byxor osv så blev jag skit sur på mig själv att jag inte kom hem med något till mig själv. Dessutom när det nu är på rean liksom. Skulle ju verkligen behöva lite kjolar (har noll) och någon skön, fin men ändå vanlig klänning liksom.
Men i stället kom man hem med inte bare en påse till Leon, som vanligt. Men nu behöver han faktiskt inte mycket mer sommar kläder, nu har han många shorts och hyggligt med tshirtar. Några kortärmade skjortor och piké tröjor skulle ju inte skada dock. Men nu är det stopp denna gång för hans del. Måste börja tänka lite på mig själv också... Hmm....
Någon som vill vara generös och smickra mig med att shoppa lite sommar outfits till moi? Thanks :o)

Anw, efter shoppingen så blev åka hem. Ligga en halvtimme på gräsmatten och sen åka vidare.
Skulle till Eva och hämta nycklar + kolla hur larmet fungerade. Det är nämligen såhär att nu i 3 veckor så ska jag flytta, hehe. Underbara, snälla Eva ska åka bort och efter det flytta så huset står tomt i dom här veckorna. Därför har hon gulligt frågat mig om jag och Leon vill vara där, finare människa finns nästan inte!
Så då får jag också passa på att ha lite alone-time med Leon och ha semester i ett stort underbart hus helt själva. Så vi får se när lasset med grejer går över dit, hehe. I helgen antagligen...
Efter att ha hämtat nycklarna åkte jag ännu en gång vidare ner till kiosken. Jag agerade grillmästare och kock idag. Gud så alla beundrade hur god maten var och hur fint allt såg ut. Dessutom kom hela familjen ner med Leon och käkade av mig så fick sällsis hem också, trevlig trevlig.

Nu väntar dock sängen. Funderade på att baka en god kaka i morgon bitti med färska jordgubbar som jag köpte idag. Och sen åka ner till stranden, hoppas också på att E och J hänkar, och sen blir det väl middags lagande i mitt nya hus. Haha.

So long!


Kommentarer
Postat av: Berit

Du och Leon kan ju komma hem till oss och äta också när kassan är skral eftersom det inte är så långt att gå, eller hur.

Kramis mormor

2009-06-26 | 23:46:28
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
Postat av: Emma - Ung nybliven mamma till william

hej. Sjukt fina bilder. vad har du för kamera??? :D

2009-06-27 | 01:00:25
URL: http://emenita.blogg.se/
Postat av: Nicole - mamma till C

Michis då! På Zara brukar det ju finnas massor ;P

Nästa gång får du handla något till dig själv!

2009-06-27 | 08:52:50
URL: http://nicoleb.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December