Xmas feeling in gamla stan

2009-12-02 ι 21:48:02.. Our life 2 Kommentarer


Våra bästaste Leon och Julia ska var lediga från dagmamma/dagis i morgon så vi (jag, emms och barnen) ska leka på lekland och sen vidare till gamla stans julmarknad. Dåligt med bilder som senaste dagarna så i morgon är kameran viktig! Känner redan nu hur underbar dagen kommer bli så kanske ska man lyxa till det med amerikanska pankakor på morgonen? För det äter jag tydligen hela tiden engligt Emelie, haha. Men BARA på helger ju. Känner att en mysig frulle skulle sitta fint då jag annars är väldigt dålig på att få i mig själv något när Leon serveras det ena och det andra.
Flingor, pankakor, frukt och juice. Ja det blir nog en bra start på en mysig dag i morgon!
Älskar julen, älskar vännerna och älskar barnen. Mina och dina barn..

Då klockan går men tiden står stilla ska jag nu sminka av mig, ladda ner lite ny musik till ipoden och lägga mig i sängen och mysa till bra, lugn och känslosam musik. Underbart!


Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej Michaela. Jag och en vänninna är i upptakten till en blogg som handlar om att leva sunt. Vi tycker att samhället gått för långt med sjuka kroppsideal och vi vill öppna världens ögon för psykisk ohälsa, vara en stöttepelare och en "feelgood-blogg" där vi värnar om att vi alla duger gott som vi är.



Att man inte kan göra mer än sitt bästa, men att det räcker. Att alla har dåliga dagar, perioder, men att man inte är ensam. Det kommer att bli allt från tips på allt möjligt, fokus på det positiva, men ändå inget gömma undan det svåra och negativa som finns i många människors liv. Lyfta fram det tabubelagda och skamfyllda med att må riktigt dåligt, och visa att det inte är mer än mänskligt.



Så, nu till saken. Jag vet att du gjort design till langtarefterdig.blogg.se och jag tycker du är fantastiskt duktig på det. Är du intresserad av att hjälpa oss att skapa en fin design? Hör av dig!



Må gott / Marielle

2009-12-02 | 21:55:14
URL: http://sundaliv.blogg.se/
Postat av: Fanny

Önskar att jag kunde vara med, men i helgen blir det myspys!

2009-12-03 | 08:14:11
URL: http://fannyklaracecilia.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December