5 days to go..

2009-12-19 ι 20:31:18.. Our life 0 Kommentarer


Idag var Leon hos sin papps en stund och jag tänker varje gång att jag bara ska ta det lugnt, bada och pyssla om mig själv. Softa i soffan till en bra film osv men hur många gånger har jag gjort det? Hm, noll typ. Alltid får jag förhinder och alltid har jag saker att göra. Nu är det försej jul så då kan man inte riktigt förvänta sig en lugn dag, haha. Om man inte är ute i god tid men det är man ju trots allt inte, även då man säger det till sig varje år "nästa år ska jag INTE göra såhär och nästa år ska jag börja med julklapparna i början på november". Jaja, de är mycket snack men liten verkstad.
Jag är i alla fall klar med alla mina klappar nu, väntar in en som ska komma på posten bara och den får jag förhoppningsvis på måndag!(?) Kommer bli full rulle och aktiva dagar som kommer nu fram till jul. I morgon ska vi åka till Örebro med Emelie, Timpa och Jullis på advents fika hos E's mamma och innan julmarknad. Kan inte avsluta sista helgen till jul bättre än det tror jag..

Sen på måndag måste jag handla massa julmat (innan stor-städning), ska göra köttbullar, revbensspjäll, grilljera skinka och massa annat smått och gått på tisdag. En till sats med lussebullar måste också göras tillsammans med lite knäck eller kola. För på onsdag ska granen kläs, paket ska slås in och massa annat pill. Sen på torsdag är det ju självaste, stora och underbara julafton. Wish we colud be with you..

Anw, nedräkning pågår nu! Har det ju försej gjort sen den 1:a december men nu är det allvar.
20:e december i morgon, sick I tell you. Sen efter jul och nyår är det bara ett par veckor till Julia fyller 2 år. Leon fyller 2 år en månad efter Julia. Shit våra barn är typ 2 år! Stora små bebisar vi fått.. Men innan det fyller också Timpa år och det är också nyår. Ja det blir nog inte så lugn i mellan dagarna trots allt.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December