Min älskling sjuk?

2008-07-20 ι 18:04:48.. Leon i ord 3 Kommentarer


Att se sitt barn inte må bra är det jobbigaste en mamma vet. (iaf jag)
Även fast det inte är något som är farligt eller ens allvarligt med ens barn så känner man alltid en skuld inom sig att vad har jag gjort för att du ska vara ledsen och inte må bra?
Att se sitt barn gråta och titta en rakt in i ögonen med hur mycket känsla, mening och betydelse som helst och inte veta vad som är fel eller vad han vill, finns inga ord i beskrivelse.
Jag vill hjälpa, men kan inget göra..
Tänk om Leon bara kunde prata och säga vad som var fel och berätta eller visa vad jag ska göra för honom. Gud så mycket lättare det vore kännas i hjärtat när han är ledsen och gråter.

Sen i fredags, då Leon fick sin 5 månaders spruta, har han varit helt knas. Han måste ha fått en rejäl rektion av sprutan då han hade feber en hel natt och dag och var dessutom prickig på händer och fötter. Natten till idag var helt galen. Han har aldrig betett sig så. Han ville inte alls sova.
Jag som gick när han sov trodde det skulle gå suveränt då han antagligen skulle sova hela natten, i alla fall tills jag kom hem. Men absolut inte. Mamma skrev sms om att han inte alls ville sova efter att han vaknat. Tillslut fick hon gå ut med honom i vagnen så han fick lugna ner sig och jag kom hem. Då hade han självklart också vaknat - igen.
Han såg väldigt, väldigt trött ut så jag trodde inte alls det skulle vara några problem med att somna om igen. Men det var det.
Var han än låg, i sin säng, i min säng, i mammas säng så var inget bra. Om jag stog upp så var allt jätte bra och han skrattade till och med då.
Men tillslut erbjöd sig, eller insesterade, mamma att hon skulle gå ut med honom en sväng så jag fick sova i några timmar i alla fall. Snälla min mamma va?!
Hon gör allt för mig och jag gör allt för henne!

Idag har Leon fortfarande varit lite halvt grinig i mellan åt men mycket bättre. Prickarna börjar försvinna men om det inte är bättre i morgon så får jag ringa och kolla upp det.

Min älskling.. mamma gör allt för dig!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Klart jag gör allt för dig.

Det är lika svårt för mig att se och höra Leon ledsen och se att du blir helt förstörd när Leon fortfarande är ledsen.



Love you !

2008-07-20 | 18:17:59
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Daniella

Klart jag äter. Ska äta middag alldeles strax. Plus så äter jag mellanmål så som frukt och knäckebröd när jag blir hungrig, men det blir ganska tröttsamt att äta samma grej hela tiden.



Jag vet inte annars vad jag ska ta mig till , Michis. För du förstår inte hur jobbigt det är. Jag känner inte ens igen mig själv när jag ser mig i spegeln.

2008-07-20 | 18:34:04
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: Berit

Ring till BVC så du kan lugna ner dej. De är till för för det.

Sov gott Mormor och gammelmormor

2008-07-20 | 23:37:41
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December