Vilken natt..

2008-01-07 ι 15:56:53.. Our life 1 Kommentarer


I natt var en sjuk natt. Kunde absolut inte sova. Jag gick in och duschade efter att jag stängde ner datan i går. Blev faktiskt förvånad över hur duktigt jag var. Haha.
Sen efter duschen så la jag mig i sängen och tittade på en film som var på tv. Men kände inte riktigt för att titta på tv, är ingen tv älskare även fast jag haft tv i mitt tum i nästan hela mitt liv.
Jaja.
Det var hur skönt i sängen som helst. Vände och vred mig inte varje minut nu, som jag fått för mig att jag måste nu när jag är gravid, utan kanske var 5:e i stället så hoppades och trodde jag kunde somna på en gång. Men hejdu. Inte på långa vägar..
Hör vid halv 1 att mamma och C kommer upp för att lägga sig. Pratar lite med mamma och lägger mig till rätta igen. Men då for man upp igen av en rask rörelse. För det sa nämligen riktigt riktigt PANG nerefrån. Vad i hellskotta var det?! Mitt hjärta satt ungefär i halsen och jag kände pulsen med tungan. Blev så rädd.
Då var det en av mammas amaryllis som vuxit sig så lång så den hade vält och självklart stog den i en fin glasvas som gick sönder i miljoner bitar. Försöker sen lägga mig till rätta igen men hittar ingen skön stälning. Höll på bli galen. Men tillslut så lyckades jag somna i alla fall, tror jag. Vaknade sen ungefär vid halv 4. Då var jag hur pigg som helst. Hade ingen som helst lust av att sova mer. Men envisas av att ligga kvar i sängen och glo rakt ut genom fönstret för jag tyckte jag såg någonting. Men inget där. Kollade på kl fem miljoner gånger till kl var 8 min över 4. Det kändes som om det gått flera timmar men bara några ynka minuter. Sen antar jag att jag somnade igen - men då bara en halv timme för hör hur C går upp. Blev överlycklig och trodde då kl var typ 6 att han skulle upp till jobbet. Men inte det. Han skulle bara på toa och jag skulle lyckas somna igen.
Den här gången var det typ omöjligt men jag halvsov lite fram och tillbaka till C äntligen skulle gå upp. Halv 6 var kl och jag skulle inte upp förens om 1-1,5 timme. Vad sjutton skulle jag göra? Sätter mig i sängen, kollar runt lite. Ser inte ett skit för det var så svart och hade ingen lust att sätta på tvn. Så la mig igen, dum som man är.
Där ligger jag och vilar och tittar rakt upp i taket. Smället till katten lite för hon lägger sig på mig. Den dumma jäveln. Hon typ ska bara vara med mig nu, älskar mig, medans jag typ hatar henne. Som Malin hatar Gizmo som bara rå älskar henne. Haha.
Min kl ringer. JIPPI! Mamma går upp, tittar in i mitt rum och jag springer upp till henne och börjar babbla. Äntligen får jag vara vaken.
Såg på henne hur hon egentligen ville hålla för öronen eller be mig hålla tyst men så säger hon snällt : snälla, du behöver ju inte prata så högt. Haha, men jag var ju uppe i högvarv. Kunde ju inte hålla tyst.
Sen självklart så blev jag klar på no time at all så satt nere i vardagsrummet, hade ätit redan och väntade på att kl skulle gå. Och då minsan gick den.
Dax att gå till skolan. Bye mummi.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Din knäppa gravida brud !
Det förstår du väl att du inte kan komma in till mig och prata i falsett direkt på morgonen. Jag som blivit så känslig mot höga ljud. Ha, ha !
Hoppas du kan sova inatt.
Puss på er bägge två !

2008-01-07 | 16:01:53
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December