Vi ska bara...

2008-01-07 ι 16:32:24.. Our life 1 Kommentarer


..säger Alfons Åberg. Men det är även jag och Fjun experter på. Vi skulle efter skolan BARA åka till åhlens för att köpa lite "ta hand om oss" saker. Jag gillar inte åhlens city, helt kaos, så övertalar henne om att vi åker till den ungefär mitt emot ringen. Det första vi gör när vi kommer in är att vi ser något helt förbjudet - nämligen väskor. Jag hittade en svart skinväska som var hur snygg som helst. Ville bara ha den, men såg prislappen och insåg själv att nej - det går inte. Men sen såg jag att den fanns på REAn, bara 500 kr. Då började jag tveka. Kunde ju faktiskt ha den här på vagnen och använda som skötväska. Varför kunde jag inte då få köpa den? Åååh.
När Fjun hittade en jätte fin svartglittrig nessisär/miniväska så blev jag kär i den också. Den kosta 75 kr. Då förstog jag att jag var på sådant humör - du kan KÖPA Michis, JA! Så jag drog Fjun och mig själv där ifrån för att köpa det vi kom för att köpa.
Vi tog varsin liten korg och plockade på oss massa smått och gott. Och jag köpte lite onödiga saker, men det var ju rea så kunde inte låta bli. Slutade så här :
- 2pack ansiktsmasker, behövande
- en fotbad gel, behövande
- en fot lotion, behövande
- ett paket sminkborttagnings servetter, behövande
- shampo, inte behövande
- balsam, inte behövande
- 2 nagellack, inte behövande
- en ansiktskräm, inte behövande
- en glitterögonskugga från make up store, absolut inte behövande

Kommer ut från åhlens och Fjun säger att vi måste förbi lagerhaus. Förstog att nej det här kommer inte gå bra. Vi kommer in där och båda gapar. För vi hittade så mycket fint. Så dum som jag är så kan jag inte låta bli. Kommer ut därifrån med ännu en stor proppad påse. Men det var fynd köp, mycket bra. 3 plåtburkar med motiv, en filt och 2 jätte söta koppar. Allt detta skulle blivit 480 kr men fick det för 130 så där kan jag inte gråta allt för mycket.
Ja, nu ska vi ju i alla fall gå till tunnelbanan. Slipper det försvinna mer pengar. Men det kunde jag glömma. Fjun ville förbi Miuq också. Ännu en "åh nej" tanke.
Vi kunde ju bara inte låta bli att gå in i affären mitt emot - Berrys. Självklart då på en gång så hittar jag en jätte söt nappflaska som var skit smart. Hade en pip som han kan lära sig att dricka när han blir större och en sil som ränsar bort allt gegg och äckel han får in. Ser därefter, när jag väntar på att Fjun ska komma, några jätte söta träleksaker som man drar efter sig. Kollar lite och självklart, för att frästa mig, skulle det finnas ett lejon. "Ååååh nej" - igen. Så den var jag ju också bara tvugen att ha bara för att jag var på köpa humör. Livsfarligt.
Sen går vi in på miuq och jag tittar som om jag vore blind. Duktig flicka, för jag köpte ingenting. Hurra. Efter Fjun betalat så var det bäst att springa till tunnelbanan för att inte köpa något till. Och vi lyckades. Tur var vell det!
Är det bara jag som har dem där dagarna som man bara känner sig jätte över generös och köpglad? Visste att jag hade pengar så kunde egentligen bara handlat på och handlat på tills allting var slut.
Är glad nu när jag kommit hem att jag inte köpte den där väskan, för då hade mamma seriöst strypt mig. Haha. Men tänker på den fortfarande så är verkligen kär. Ska nog fråga mamma om jag ska köpa den ändå? Åh, hjälp. Håll tummarna för min del...


Kommentarer
Postat av: Nettan

Hmmm ! Det finns nog mer nyttiga, behövande saker snart istället för en till väska din lilla "väskb.." !

2008-01-07 | 22:15:19
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December