Ska vi föda barn?

2008-01-31 ι 21:05:58.. Bebisen i magen 1 Kommentarer


Är nu jätte peppad, förväntansfull gånger 1000 och längtansfull över att få föda barn. Våran lilla prins!
Känner att det är nära nu. Magen är på helspänn väldigt mycket och idag så fick jag ont i nedre delen, som mensvärk. Det sticker till och drar sig nedåt. Men nu efter att jag ätit så har det lugnat sig. Booooooring..
Men som sagt, vore ju väldigt väldigt bra att få helgen överklarad först. Sen på måndag eller söndag kväll så får han gärna komma. Haha. Både mamma och jag känner på oss att antingen så händer ingenting alls i helgen eller så står jag där på lördags morgon när vi ska åka och så går vattnet eller något så. Eller att vi inte kommer komma iväg till utställningen ändå.
Om jag ska säga nu så känns det som om han aldrig vill komma ut. Alldeless för varm och mysigt där inne (?)
Men men.. han kommer ju när han kommer. Kan inte bestämma det direkt så där. Kan ju bara hoppas inom en snart framtid eftersom att jag är så jävla lat nu. Måste sova sova och sova och ändå så hjälper inte det. Idag tillexempel när vi kom hem från vällingby. Hur länge hade vi varit där? 2 timmar? Visst, vi gick fram och tillbaka i ganska rask fart och stressade lite men ändå. Jag hade så ont mellan benen när vi kom hem. Herregud.
Då när vi satte oss i soffan så dog jag. Ville bara sova och vila. Men efter kanske 1 timme så var jag pigg igen. Så det är ganska tröttsamt nu sähär i slutet av graviditeten. Men kanske bara för klagandes lilla mig.. Jag klagar nog ganska mycket. Men det är ju också det jag har att skriva om här. Jag är för det mesta glad och jätte allert resten av dagen men det är inte så intressant. Haha.

Jaja, snart bär vi in mot BB i alla fall. Snart ska vi föda barn, pappa H. Är du redo nu då? För det är jag, har väntat en jäkla tid nu och magen kan inte vara mer spänd :o)

Kommentarer
Postat av: Henke

Jag är redo!!!

2008-02-02 | 11:40:15

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December