Min lilla dumma unge

2008-01-06 ι 20:16:04.. Bebisen i magen 0 Kommentarer


Ja nu har han blivit en riktig dum jävel. När jag sitter ner så lägger han sig på ett sätt och så brukar han ju flytta på sig när jag reser på mig. Han ligger så himla långt ut när jag sitter ner så när jag ska ställa mig upp måste jag stå som en krökt kärring med puckelrygg. (för dig som inte fattade det : böjd så jag tittar lite ner i golvet) haha.
Och sen efter det då kan jag resa på mig helt. Det tar inte lång tid men han ligger så knasigt när man ställer sig upp. Men nu har ungjäkeln börjat att ligga kvar. Hur sjutton han lyckas med det är en bra fråga. Men för mig så är det inte spciellt kul eller skönt. Kan ju inte sträcka på mig riktigt. Jätte svårt att förklara men den är som om han drar ihop magen så jag inte kan sträcka ut den. Helt mysko i alla fall.
Ja tillslut så flyttar han sig ju men det tar ett bra tag nu. Han är vell så himla stor i min proppade mage. Appropå min mage. Alla på jobbet och kunderna säger att jag har en liten fotbolls mage. Även då barnmorskan som sa att den var liten men välfyld. Och det kan jag hålla med om. Den känns otroligt välfylld, helt proppfull.
Om man tittar på bilden jag har på min header här uppe så ser min mage stor och fin ut. Men det beror på vinkeln. Hihi. Fuska lite.

Eller jag tycker i alla fall att den ser stor ut där, eller (?) Men det kanske är för att min mage egentligen inte är riktigt så stor.

Ja det är ju min mage i alla fall.

Han hälsar förersten. Ligger och buggar som en jäkel. Eller spelar han fotboll? Basket kanske? Nja, inte nu i alla fall. Då brukar det vara armar och ben flygandes som syns på magen men nu är det hela kroppen som flyttar hela magen åt något håll.
Han har verkligen myror i brallerna. Redan dessutom. Ojoj, kommer bli en riktigt vilding det här. Får vell passa på att njuta av ensamheten så mycket jag kan. Men så tråkigt att vara själv :o( ush.
Vill ha min pojk här!!! Hela tiden.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December