långsamma tid...

2008-01-01 ι 21:46:45.. Our life 1 Kommentarer


Nu har jag nyss ätit. Sent, men jobbade ju till 8.
När jag kom till jobbet så möttes jag av en kram från pappa H. Han slutade, tråkigt nog, när jag började. Men jag stängde med Blondie - Johanna - , det var kul. Inte träffat henne på ganske länge.
Idag var dessutom en sån där dag då jag kände på mig att folk skulle vara otrevliga och tråkiga eftersom vissa av dem förmodligen var bakis. Men faktiskt inte. Den flesta var ganska pigga. Fick dessutom några "hejdå" och "god fortsättning på nya året". Är det för att jag har en stor fet bulle på magen eller ville dem vara snälla mot just mig idag?
Jag blev i alla fall på bra humör av det och glad över leende läppar i stället för en massa sura miner.
Det var också en tjej som brukar handla mycket hos oss som reagerade på min mage. - Jaha, när ska du ha barn då?
Gud, såg hon inte det för ens nu? Nu när det är bara 7 veckor kvar? Herregud. Men hon hade tydligen inte vågat säga nånting för ens nu. Så liten är jag ju faktiskt inte. Tycker jag i alla fall.
Visst, folk kan vara runda men inte så det ser ut som en fotboll bor i magen. Som det kanske gör för min del - ja det hoppas ju pappa H i alla fall. Han ville ju ha en liten fotbollspojk :o)
Måste dessutom gratta en tjej som jag brukar prata med här på bloggen : Grattis Daniella till din underbart söta Alexian!
Tyckte att Alexian var jätte fint namn. Men här blir det nog en Leon, för nu säger till och med pappa H Leon. Men sen har vi ju mellannamn. Jag vill ha något som är lite mer personligt eller gulligt medans H föredrar enkelt. Kanske blir det så att vi får ge ett namn var? Hihi.
Leon Joy Linus? - Tror inte att H gillar det, även fast Linus var hans förslag.
Leon Alexian kanske? Hehe.

Nej nu kan jag inte sitta ner längre. Magen står åt nått jäkla konstigt håll och Leon ligger och buffar på revbenen med rumpan eller benen just nu. Inte speciellt skönt. Ont som sjutton vid bh kanten, som ligger och trycker mot magen när man sitter. Ush.
Ja man kan ju inte gå utan bh direkt. Eller jo hemma men inte på jobbet eller så. Då sladdrar ju dem där små lökarna vilt.

Hej så länge


Kommentarer
Postat av: Daniella

Tack tjejen :)
Du har ingen anledning att vara nervös. Försök att inte tänka på förlossningen i sig för mycket, utan fokusera mer på att du snart ska få ligga och mysa med din lilla kille. Fyfan, va härligt det är att vara mamma.
Leon är riktigt fint, förresten!

2008-01-03 | 13:56:12
URL: http://daniellalamb.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December