Krocken i trädet

2008-01-09 ι 17:04:09.. Our life 0 Kommentarer


För drygt ett 8 mån sen så hände det en helt sjuk, läskig men ändå rolig grej. Mamma och jag ska åka och handla med mormor. Vi brukar alltid dela bil men den här dagen tog vi varsin och vi skulle mötas utanför affären i stället. Vi svänger in på parkeringen och ser att mormor redan kommit fram då hon står och väntar på oss. Vi letar efter en parkeringsplats och lyckas hitta en nästan längst fram.
Mamma svänger in, bilen stannar, jag tar av mig bältet och satte mig upp för att gå ut. Då när mamma ska lägga in parkeringsläge, i automatlådan, så flög vi bokstavligen talat i fullt fart rakt in i ett träd som var på några meters avstånd rakt framför oss. Jag satt inprensip i fönsterrutan och mamma bara stirrade rakt fram av chocken. Hon backade ut och jag frågade om hon var ok. Jag gick ut ur bilen för att kolla om bilen va ok, som jag inbilade mig tokigt nog. För det var den absolut inte.
Hela huven var ju vikt och stog rakt upp och det största hål någonsin var i fronten av bilen. Förstår nu inte i efter hand hur jag kunde tro att bilen ändå kanske inte tagit skada eftersom att vi hade typ trädet i knät kändes det som.
Mamma satt panikslagen och tänkte börja gråta när jag typ ruska henne lite och då blev hon helt galen. För varenda en på hela parkeringen stog och total glodde med öppna munnar. Men dem gjorde  ingenting. Bara stog och nedverderade mamma som förare och skrattade åt att bilen var helt mosad.
Mormor, som stog och väntade på oss, såg inte detta för att det var en stor bil i vägen så jag springer till henne och ber henne att komma. Nu kunde vi inte gå in och handla. Vi var i chocktilstånd, i alla fall mamma.
Då ser vi hur det också hade börjat att rinna något där framme för hela asfalten var blöt. Då såg jag, dumma lilla mig, hur vi sprängdes i luften som på filmer. Men där framme så sitter inte tanken säger mormor och försöker lugna ner mig.
Hon ringer C och berättar. Han blir galen i telefon och vi åkte hem men en helften så lång bil av vad vi hade innan. Haha, nej inte riktigt så illa var det.
Då var det bara för oss att ha hyrbil ett jäkla bra tag. Och äta på bröd och vatten för svindyrt blev det.

Själva grejen jag skulle ta upp var att nu har dem på den parkeringen spärrat av och satt upp en stor lapp om att ingen får parkera där för att dem håller på att såga ner träden. Anledningen var för att det är för mycket folk som kör in i träden.
Detta var ju bara för kul och mamma och jag kunde inte hålla oss för garv. Helt otroligt..


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December