God kväll

2008-01-10 ι 21:52:15.. Our life 0 Kommentarer


Får inte igång det andra avsnittet av Oth. Är så irreterad över det så nu skit jag i det fullständigt.
Viktor får hjälpa mig nästa vecka. Hur jag nu ska kunna stå ut ändå till dess. Får sysselsätta mig själv med någonting annat hela helgen.
Imorgon blir det party hos Fjun. Jag kommer väl vara lill morsan som springer och säger till alla vad dem inte får göra. Haha. Lär säker bli så jäkla slut att jag också däckar tillsammans med fylledäckarna. Det kanske inte ens kommer vara några som däckar - hoppas inte det.
Ush, den här dagen har varit väldigt tråkig. Hade tänkt mig att jag skulle fota lite medans jag väntade på att Fjun skulle komma hit och äta middag. Men det blev inget fotande eller Fjun här. Hon handlade och åkte sen hem på en gång, orkade tydligen inte komma. Men jag förstår henne.
Så idag har det inte varit någon bra kreaktiv dag alls. Inte fått något gjort. Utom då att städa och sätta upp vaggan. Juste, det har jag ju faktiskt gjort. Helt glömt det.
Ska nog gå upp och sätta mig i mitt rum nu, titta lite på vaggan och längta efter lill prinsen. När han nu hade tänkt att komma ut så är han alltid välkommen snarast.

Ingen spänd mage nu i alla fall. Som den brukar vara på kvällarna. Den känns bara jäkligt tung helt plötsligt. Alltid tyckt att den är jätte lätt och liten. Men nu känns det som om den är dö tung. Full med bly.
Nu har han dessväre helt ryck där inne. Om jag skulle lägga något på magen skulle det säkert flyga all sin väg där ifrån. Så mycket rycker magen till just nu. Vad sjutton gör han?

Herregud han vill få hål på skinnet mitt. Ser nästan lite läskigt ut hur mycket magen rycker. Men man kan inte sluta garva heller. Han är en jävel på att bugga i alla fall. Hårdhänt?

Men man märker skillnaden från förut. Han är nog riktigt stor nu. Känns mer som några jäkla puttar med knäna, armarna eller foten sådär. Ibland vet jag verkligen att det var någon fot eller hand för känner hur något dras längs sidan som små fingrar eller tår. Det är en skit konstig känsla. Går inte att förklara i ord. Man måste uppleva det.

Dessutom så reagerar han tillbaka om jag puttar till lite på magen. Antingen så kan han ta bort sitt lilla ben eller fot men sen känner man hur den kommer tillbaka om jag håller handen kvar. Eller om jag buffar till så kan han buffa tillbaka. Haha. Han svarar ju i alla fall.


Men nu ska vi säga god natt till er, tror jag.

Känner mig helt dov i huvudet och är deppig över att jag missade American History X på TV4 Film. Måste åka och hyra den i morgon. Kännde verkligen för att se den, så otroligt bra.

Sov gott på er.

Krams


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December