God förmiddag

2008-01-12 ι 15:26:06.. Our life 3 Kommentarer


Nu mår jag bättre. Inte lika arg som tidigare.
Nu kommer snart familjen hem från utställningen med Valentino. Han fick en 3:e placering med HP men förlorade i konkuransen. Den fula lilla grisen. Men man kan inte motstå honom, sötnosen vår.


Well, well. Igår var det party party hos Fjun då. Det var skit trevligt. Bättre än förväntat, för ingen var så där jobbigt full utom stackars J för hon deckade tidigt och sov. Men Asse var på hugget som sjutton. Gick och söp ner alla andra och helt plötsligt så sa det bara pang och hon var lika full som alla andra. Och alla var typ skit rädda när A kom springandes med sin absint flaska och hällde upp en shot där helften kom på golvet och helften i den utsattes stackars mage. Men dem får ju skylla sig själva, dem tar ju emot. Trots att jag vet att det är typ omöjligt att säga nej till A.
Tror att Henke blev mest utsatt. Han hann inte ens komma ut från toaletten för ens A stog där med två shots upptryckta i ansiktet på honom. Haha. Riktigt kul att se. Fjun och Filip tog den lite mer säkra vägen och drack drinkar. Då det blev en del så kom dem också igång ganska bra. Men ingen kunde nog slå Jojjan som låg i soffan och bara stor log. Ingen förstog varför, men han var ju i alla fall glad.
Jag visste att det skulle sluta med att jag gick och småstäda. Lovade mig själv att jag inte skulle det men när kl närmade sig 12 så gick jag runt och plockade ändå.
Dem flesta tyckte också att det var skit kul att ha en gravid mage att pilla lite på då och då. Den blev kallad terapi kula, stress boll och vad sjutton allt det var, bara för att den var så skön och lugnande att ta på. Haha herregud ja. Vad folk hittar knasiga ord när dem fått lite alkohol i kroppen.
Det var dessutom flera planer som lades upp vad han ska göra efter att han kommit ut.
Ja gud vilka vänner man har. Tur att jag har dem!  :o)
När jag tillslut åkte hem så var alla fortfarande på partyparty. J stog och dansade med någon plast från ölen på huvudet och det var några killar som blev lite små fyllekåta för dem började att jucka mot varandra. Haha. Folk började faktiskt att vingla lite hit och dit. Clara började helt plötsligt att må lite dåligt men det gick över på noll tid.
Det är fan roligare än att själv vara full. Att se på fulla människor, hur dem beter sig. Det gjorde hela min kväll otroligt lyckad och rolig.

Och tack för alla snälla ord, mina snälla vänner (ni vet vilka ni är och vad ni sa - hoppas jag, haha). Trots att ni var fulla så vet jag att ni menar det. Men en blivande mamma kan inte bli mer gladare och mer överlyckligare över att höra från sina bästa vänner att jag kommer bli världens bästa mamma och klara det här bättre än någon.
Alla längtar efter dig mitt lilla knyte, så nu får du se till att komma ut snart..

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad har du för kamera? :)

2008-01-12 | 15:54:36
URL: http://saaramarklund.blogg.se
Postat av: Saara

Samma som ajg då :)
Vad använder du dig av för objektiv?

2008-01-12 | 22:28:55
URL: http://saaramarklund.blogg.se
Postat av: Cecilie

Ang. om förra bloggen. Jag kan förstå dig att du är arg över folk som oroar sig för din ålder och kommande bebis. Jag kan säga : stå på dig! Jag fick mitt första barn vid 19 år s ålder. På MVC och BVC sneglade p åmig och insåg att jag var ung. Vaddå. Huvudsaken är att jag tar hand om mina barn och jag är stolt över att vara ung mamma. Nu är mina barn 9 år resp. 6 år gammal och är 28 år nu. Det finns faktiskt fördel att vara ung mamma. :)

2008-01-13 | 13:03:17
URL: http://www.georgiew.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December