Bebisen rumpa hälsar

2008-01-08 ι 21:38:35.. Our life 0 Kommentarer


Nu har jag hunnit att komma hem och även ätit. Jobbade kl 4 till 8 med Blondie.
På dagen idag har jag även varit nyttig, då jag var hemma. Mormor och jag åkte först till panduro i Solna. Hittade en massa smått skit som jag måste ha inför utställningen. Vissa saker var lite rea på men ändå så rök lite mer än 400 kr, som jag tror kommer bli mer tyvär.
Efter det så åkte vi till IKEA i barkaby. Hittade lite mer skit där men framförallt så köpte vi porslins muggar och småskålar till mamma så hon kan ha lite roligt med sin decoupage.
Hem från IKEA och sen fick jag snabbt bara äta lite pasta med en schnitzel som mamma hade fixat åt mig. När mamms körde mig till jobbet så kom jag på att jag skulle försöka leta upp en ny tröja innan. Den andra var för liten, man såg ju magen och den var jätte tait. Letade och letade, men alla var ju små. Till slut så hittade jag en, den äldre modellen, inte speciellt snygg men den duger. Inte för att jag tror att någon av kunderna bryr sig särskillt mycket om vad jag bakom kassan har på mig för tröja. Haha.
När det sen började lugna ner sig i kassan och jag kunde sätta mig och luta mig tillbaka så började snuppe där inne att bugga igen.
Så helt plötsligt så kom en liten rumpa uppstickandes mitt mellan tuttarna. La handen på och kände hur han gned sig emot handen och sen försvann innåt. Haha, kändes riktigt kul.
Nu helt plötsligt också, bara för att jag skriver om det, så sätter han igång. Han ligger typ och gräver med sina små händer långt nere vid troskanten. Det känns.. och inte speciellt gulligt.
Samtidigt så ser man hur magen rycker hit och dit så han måste verkligen ha fullt upp där inne. Kanske spelar en match? Eller så vill han ut till sin gulliga lilla mamma. (kan ju hoppas)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December