Stabilare

2008-04-27 ι 15:18:46.. Our life 0 Kommentarer


Nu känns det äntligen bättre. Magen är inte lika spänd och jag kan nu bära Leon. Dock på sidan men jag kan i alla fall hålla i honom. Förut var det en stor jäkla prestation att bara lyfta upp honom och flytta på honom. Men nu kan man mysa igen, lite i alla fall. Ammningen är dock fortfarande lika jobbig. Eftersom att han ligger mot magen och trycker mot såren så är det inte speciellt skönt men det är bara att bita ihop och låta honom ligga där och äta.
Men vad gör man inte för sin lilla skrutt?
Skrutten som är så stor nu. Det är en jätte stor skillnad på bara några veckor. Han börjar liksom titta efter hundarna och skratta åt dem. Han försöker ta tag i saker och föra dem till munnen. Men det dröjer nog ett tag till innan han kan ta i saker och bita på dem. Men bara det att han tittar mer på sakerna man visar nu och tycker dem är intressanta och roliga är så kul. Förut tittade han på en som om man vore dum i huvudet, haha.
Men växer gör han, och det snabbt. Även då han fortfarande kan ha 50/56 kläderna så är han såå mycket större än för 2 månader sen. Men om ett tag kan han nog inte ha 50 byxorna längre, han har så långa ben.
Men som det står i den storleken, 50/56 0-1 mån, och Leon är ju 2,5 månad och kan ha den storleken så. Ja och det beror ju helt på vad för kläder det är också. En mexx tröja han har är i storlek 50/56 och den är hur stor som helst medans en pyjamas i storlek 50 från H&M är på gränsen. Byxor från Lindex är skitbra. Dom är långa och smala, i alla fall dem jag köpt, och passar då Leon perfekt.
Ja kläder kan han inte klaga på att han har för lite. Han har huuuur mycket som helst. Men vem kan låta bli att köpa mer och mer kläder till sin lilla skrutt när det finns så fina? Jag har ett problem med det i alla fall. Kan inte sluta.
Nu ska jag ut och ta lite glass, coola ner magen lite medans Leon ligger och sussar så sött.
Puss&Krams

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December