Helgen

2007-10-22 ι 11:39:34.. Our life 1 Kommentarer


Vilken helg. Full fart hela helgen!
I fredags så var det en massa redovisningar i skolan och jag skulle inte ha då. Hade inget att göra då så åkte hem. Mamma hemtade mig och vi åkte till IKEA. Jag skulle ju köpa 2 st förvarings kistor i korg men det blev inte så. Får det till jul av mamma :o) men istället så hittade jag och mamma blå/grå rektangulära tallrikar. Blev en julklapp till mamma.
Herregud, det är verkligen inte länge kvar till julafton. 9 veckor idag. Burkar alltid köpa allting i sissta minuten så det kändes jätte löjligt att köpa en julklapp redan nu. So what? Bara bra.
Anyway, efter vi varit på IKEA åkte vi hem och åt lite sen lunch. Sen var det ut igen. Fram och tillbaka, hit och dit. När vi väl kom hem så deckade vi i soffan. Mamma hade ont i ryggen och jag var bara allmänt trött. Men mamma skulle färga sitt hår och slinga mitt. Men det slutade med att mamam färgade sitt och jag sov. God natt!
Vi skulle upp ganska tidigt på lördagen för att det var hundutställning i Sollentuna. Christer fick leka taxi trots att han inte skulle med. Resultatet från den dagen var inte särskilt bra. Valle - Valentino, fick HP (hederspris) vilket var bra, men åkte ut och blev bara BIM (bäst i motsatt kön). Hampus fick inget HP och slutade som 3:a i hans grupp. Uffe vann självklart och Ville kom 2:a. Tyckte jag inte han skulle, han var så kort och tjock. Stog inte bra men domaren verkade ha något emot Hampus då han inte ens kollade på honom. Malins vovvar gick det bättre för. Lilla Ettan - Vendetta (Valles syrra) blev BIR (bäst i rasen) och vann då över Valle och Hedda - Hedwig, gick så långt som BIG 3:a (bäst i grupp).
Efter utställningen så åkte vi på basketmatch. Blackeberg - Salen, tror jag. Lite läskig match. Gämt som satan. Blacken låg dessutom under med 12 poäng ett bra tag så vi var jätte nervösa. Slutade trots allt med att Blackeberg vann med 3 poäng. *pjuuw* Efter matchen åkte vi till Åkermyntan, som har ny restaurang - Asiatisk, och käkade middag. Kl var ju redan efter 7 och vi hade varit borta hela dagen. Inte en chans att vi orkade med mat då. Vi tog ett erbjudande, middag för 4 personer med 2 olika förrätter, 4 varmrätt och en efterrätt. Mycket av det var stark och syrran käkade friterad anka. Lät läskigt. Men hon käkade som en galning och älskade det. Haha, skum unge. Men inte så farligt, det smakade som mörk kyckling. Inte lika ljust kött som kyckling. Efter vi kommit hem från middagen så var det lika bra att gå och sova igen då. Upp tidigt nästa morgon också.
Söndagen började lamt. Vi åker till Uppsala vid kvart i 9, hämtar Malin med vovvar på vägen. Kommer till ett ISKALLT stall. Går inte in förns en timme efter vi kom. Var redan då pisskall om fötterna. Valle börjar. Han går in själv, tråkigt. Fick HP och tävlade sen mot syrran. Förlorade självklart igen mot knubbiga syrran. Hampus går in efter ett bra tag mot Baltazar. Vinner mot honom, Yes! Går sen in mot Melker för att bli BIR. Vinner! Han går då vidare till BIG finalen. Bäst i gruppen alltså. Där det då är 10 andra raser och Hampus representerar då alla mopsar. Mamma går in med Hampus och domarn tackar 5 st andra. Mamma står kvar med Hampus. Wohow. Han kom inte 5:a heller. Men fan, han kom 4:a. Bra ändå. Det är svårt att vinna mot dem där pudel jäklarna och andra långhåriga hundar. Inte ofta en Mops kommer och vinner. Så Hampus hade bra dag ändå. Kom ju hem med 5 rosetter, massa godis och mat.
Död igen när vi kommer hem. Helt slut i kroppen.
SOVA!
Upp igen, måndag morgon. Skola. BUUÄ.

Anyway,
måste gå nu. Tess sitter och tjatar på att vi ska ner och äta. Är dö hungrig jag också.
Måste mata bebis.
PussOkram

Kommentarer
Postat av: Lena

Du får ju tycka vad du vill men du sårar ganska många med din kommentarer om andras hundar. Vad jag vet så är du inte domare, jag kan ha fel.
Du kanske ska läsa på att mopsen ska va "multum in parvo" vilket betyder liten kompakt hund.
Skulle du tycka att det var ok om jag skrev vad jag tycker om Hampus på min hemsida??

2007-11-14 | 10:16:41

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December