Bara dåliga dagar..

2007-10-05 ι 14:51:40.. Our life 1 Kommentarer


Ännu en till underbar dag.
Nej inte mycket.
Vaknade en kvart innan min buss skulle gå. Ställde in mig helt på att jag då skulle missa och ta nästa. Men jag gick upp, slängde på mig ett par jeans och en tröja. Åt en grapefrukt och gick iväg.
Hann allt det på en kvart. As bra!
Men det gjorde inte att dagen började bra.
Kände mig lite ofräsh. Hade inget smink, bara slängt på mig något och mössa på.
Men det var rätt skönt ändå.
T hade försovit sig också, och det gjorde det ännu värre. Satt själv på basgruppsmötet. Kunde se hur alla, från att jag gick utefrån dörren, hur dem tittade på mig och blev äcklade. Hade inget självförtroende idag.
"Titta på henne, och hon ska bli mamma. Stackars barn."
Tankarna flög fram och tillbaka, inga snälla.
Är lite trött på att jag bara får en massa dåliga dagar nu. Ursh.
Graviditetshormoner.

När basgruppsmötet var slut så hade T kommit. Efter nästa lekttion var slut så hade jag ingen lust eller ork att vara i skolan. Kände mig inte peppad. Kände mig helt själv i världen.
Dessutom så kom jag och T i värsta bråksnacket. Så jag gick bara därifrån och sa hejdå. Det gjorde ju inte saken bättre heller.
När jag då gick ner mot tunnelbanan så ringde jag mamma. Tänkte att jag kunde på lite peppning av henne. Men hon var tydligen på dåligt humör också så det första jag hörde var bara skit.
Så hade jag ingen lust att snacka så jag sa hejdå och la på. Då bara började det rinna. Kunde inte sluta.
Kollade ner i marken när folk kom förbi. Mamma ringde om och om igen och jag svarade inte. Ville inte gråta mer.
Fick många sms, men orkade inte. 
Satte mig på tunnelbanan och fick mer och mer ont i halsen. Höll ju tillbaka gråten så mycet som det gick, men det rann ändå. Mamma ringde hela tiden så jag svarade ändå. Hon hörde ju att jag var ledsen och frågade om jag bråkat med T?
Bråk och bråk.. Tjafs. Otroligt töntigt och onödigt också.
När jag väl började närma mig hem så rann det inte längre. Mamma kom och hämtade mig vid tunnelbanan och det kändes bra. Syrran var med. Vi åkte och käkade lunch och handlade lite mat till ikväll.
Och nu har mamma åkt till mormor, hon ska sova över där. Morfar är tydligen på någon lyxweekend med några gubbar och mormor ville inte vara själv. Mamma får aldrig göra något själv så jag puchade iväg henne dit, hon kände sig dum tydligen för att hon lämnade mig hemma här och att jag skulle göra mat till syrran osv.

Är dö seg nu och har 100 saker jag måste göra. Men orkar inte just nu. Måste vila lite. Är fortfarande inte på humör.
Vill bara kramas lite med mamma, men det får vi i morgon i stället.
Och kan du inte leka runt lite där inne? Bebis? Rör dig. Mamma behöver lite stöd nu!

Krams

Kommentarer
Postat av: fjun

flåt <3

2007-10-08 | 13:02:12

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December