julafton

2007-12-24 ι 13:36:10.. Our life 0 Kommentarer


Ännu en gång - inte skrivit på länge.
Men får vell skylla på att det är jul nu. Trots att jag inte riktigt kan fatta att det är julafton idag. Helt sjukt.
Har just nu dushat och satte mig i fotöljen för att kolla lite här. Syrran duschade nyss och nu är C inne och duschar. Mycket duscha här. Men vi gillar att vara rena. Haha.
Nej men, mamma och jag satt och pratade om hur vi ska ta hem alla klappar vi får sen idag. Otroligt att det blev ganska många julklappar i år igen. I 2 års tid så har vi (mormor, morfar, mamma, christer & jag) sagt att vi inte ska köpa en massa onödiga grejer utan BARA det vi vill ha. Men vi får se hur stor högen är när vi kommer till mormor. Vi har ju redan åkt flera gånger och lämnat alla klappar till dem.
Men vi älskar att shoppa. Det finns inget stopp.
Ni skulle bara sett hur stor klapphögen var förra året. Det var lite fööööör mycket. Enligt mormor så var det mindre i år. Lite tråkigt, haha. Vet inte riktigt hur jag vill ha. Klagar när det är för mycket och när mormor säger att det är mindre så blir man också lite sur. Haha. Bortskämda är vi här i familjen.

Nu ska jag faktiskt upp och göra i ordning mig. Har ingen aning om vad jag ska ha under min lilla tunika aktiga klännings linne. Kanske räcker med bara strumpbyxor?
Men kanske ser ut som en fet ballong då. Hela magen i vädret och klänningen står ut 5 meter från kroppen och sen 2 fläskpaddor till ben som kommer ut. Haha, skulle säkert se skit kul ut.

1,5 timme kvar till morfar är här och hämtar oss. Skönt. Lagom med tid på mig. Inte för länge och inte för kort. Kanske aningen länge. Men får slöa lite med mascaran i handen. Måla lite i ansiktet. Haha.

God jul på er!!!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December