God morgon

2007-12-29 ι 10:25:11.. Our life 0 Kommentarer


Ush vilken natt!
Satt vid datorn i min säng hela kvällen. När man har mycket att kolla på datan så går kl väldigt snabbt.
Bestämde mig i alla fall för att stänga ner runt halv 12 (efter att jag la in min iPod för säljning här på bloggen). Vid 12 nånting så låg jag vel i säng för att verkligen sova. Men tror du jag kunde det eller?
Vred och väde mig mig i en halvtimme. Sen hör jag hur mamma gick och la sig men att Valle (ena hunden) inte kunde hålla tjäfften om alla spöken så hon gick ner med honom.
Runt 1 bestämde jag mig för att göra mamma sällskap för att jag var så förbannad att jag inte kunde sova. Tänkte inte ligga kvar där och vilja hugga ner någon.
Kände innan att magen kurrade så jag gick och tog en skål med youghurt. Den smakade inte speciellt gott men jag tryckte i mig det sissta. Valle låg självklart och små gnyffa där nere också. - för er som inte vet så är min hund extremt mörkrädd och tror han ser spöken överallt. Så han står, ligger, sitter, ja vad som helst, och bara uffar.
Mamma höll på bli galen och jag såg hur hornen kom ut ur pannan på henne.
Efter kl 2 så orkade jag inte ligga där nere längre. Medium på tv400 var slut och jag vägrade titta på något mer. Kände inte för TV.
Pallrade mig upp för trappan och la mig i sängen. Tänkte att om jag kanske la mig på ett annat sätt, som jag inte brukar så kanske jag lyckas somna. Men ingenting var skönt. Tog bort alla kuddar längs vägen och tryckte mig upp där. Kände hur klämd jag blev mellan vägg och madrass. Men jag ville bara sova så jag låg där ett tag. Sen blev det bara för jobbigt så jag la mig på sidan igen. Då självklart när jag kände mig hur trött som helst ska lejonet där inne börja bugga. SNÄLLA LÅT DIN MAMMA FÅ SOVA!
Men inte det inte. Vet inte när jag somnade, och när jag väl gjorde det så sov jag i en timme och vaknade igen.
Ja ush, det var ingen rolig natt det här. För jag hade ingenting att göra heller. Om han varit ute kanske han hade skrikit och jag kunde ta hand om honom. Men ingenting nu. Hatade TVn, orkade inte sätta på datan. Skulle jag rita?

Jaja,
nu ska jag snabbt in i en dusch för att runt 12 kommer Fjun's mamma Eva och hämtar mig för vi ska åka till stan - Jag och Fjun asså. Titta på rean, om det finns något kvar vill säga. Hoppas för guds skull att det inte är smockat med folk. Vet inte varför jag försöker intala mig att det inte kommer vara det eftersom att idag är det lördag. Inte många jobbar och då åker ju alla in. Så passande när jag ska åka in. Haha. Detta blir kul att se hur jag mår när vi kommit hem.

Ha en bra dag du i alla fall. Åk inte in till stan. Det är mitt råd för idag.
Och jag är ju som sagt väldigt dålig att lyssna på mig själv. Haha.
Krams


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December