god morgon

2007-12-28 ι 13:32:04.. Our life 1 Kommentarer


God morgon eller God förmiddag i alla fall.
Mamma springer runt som en galen höna där nere just nu så jag måste gå ner och kolla vad hon håller på med. Låter lite knasigt där nerefrån.
Hon är inte riktigt på världens skratthumör just nu. Syrran gjorde inte saken bättre när hon ringer hit från en kompis 500 gånger och bara klagar och skriker i telefonen. Lägger på i örat och är skit otrevlig bara för att vi inte kommer gå på bio idag.
Hörde att dem nu bestämde att hon skulle i alla fall få gå med hennes kompis och att hon skulle pallra sig hit NU för att hämta pengar osv. Hon ska bara ha och ha. Enligt henne så får hon ALDRIG göra nånting med sina kompisar. Men allt dem ska göra kostar pengar. Och inte 10 kr utan hundralappar. Så hon kan faktiskt inte få göra allt helatiden. Men det förstår inte en 10 åring. Speciellt inte hon.
Nej, nu ska jag inte sitta och dumförklara syrran. Ibland så kan hon faktiskt skärpa sig och vara hur söt och snäll som helst. Men nu var det länge sen.

Anyway,
nu ligger han där inne minsann och bullar runt. Magen stog nyss åt ett helt annat håll. Han ligger ju nu med huvudet ner så känns mycket mycket bättre mot revbenen. Inte samma ömhet som förut. JÄTTA BRA tycker jag! :o)
Men jag kan forttafande inte fatta att han väger runt 2 kg och är över 40 cm nu. Min mage är fan inte så stor. Hur får han plats???
Men vi såg ju på UL:et i går att han ligger ju som en jäkla korv. Händerna och fötterna låg ju bredvid varandra. Mjuka ungar. Känner mig hur osmidig som helst nu. Ush.
Måste fan sära på benen rakt ut för att ens kunna knyta skorna. Och då känner jag hur benen håller på spricka. Herregud. Håller på bli en flodhäst. Hjälp!

Nu måste jag faktiskt gå ner och krama om min älskade mamma. Hjälpa henne med syrran..
Hej så länge.

Krams

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Min bästa blivande morsa !
Orkar inte hålla på att bråka längre med din syrra.
Jag vet hur hon kan vara och hur egentligen hon kan vara när hon är så där gullig.
Får hoppas det blir bättre när skolan börjar och hon får gå och prata med den där tantalongan på skolan.

Love u 4 ever !

2007-12-28 | 21:39:21
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December