bebislejonet ryter där inne

2007-12-28 ι 21:04:13.. Our life 1 Kommentarer


G o d K v ä l l !

Middagen precis avklarad, tung i magen och ont i ryggen. Jätte ovan att jag har ont i ryggen. Bak vid svanken och framåt vid höfterna. Visst jag är med barn, höggravid, men jag är inte stor. Jag borde inte klaga och ha ont när det finns andra som är dubbelt så stora. Dem kan klaga!
Jag vill inte vara en gnällspik. Nej jag ska inte klaga. Men kände mig jätte paff att jag har fått ont nu. Varför? Min lilla mage med min lilla bebis i. Ok, han är inte så liten längre, säkert lika stor som andras i samma vecka men varför är min mage så liten då? Äh, det är ju skönt. Men tråkigt, haha.
Well, well.
Efter handlingen på City Gross så var det IKEAs tur. Och jäklar vad folk det var. Helt galna också. Jag gick in bakvägen för visste vad jag skulle ha. Gick fram till en av datorerna och sökte upp var min låda var och gick och hämtade den. Höll sen på dö när jag såg vilka köer det var. Skulle jag stå där i typ 1 timme eller för EN vara? Men det finns ju snabbkassor. Thank God for that!
Nu dessutom har dem kommit med snabbkassor där man skannar in sin egen vara så det gick hur smidigt och snabbt som helst. Blev en wienerkorv på vägen ut för magen höll p å vända sig ut och in samtidigt som han låg och sparkade för han ville ha mat.
Han har en tendens till att göra det när det är dax för mat för min del. Ja, hans också för den delen.

Nu tänkte jag gå in på H&Ms sida och snoka lite. Fick nya kattalogen idag och såg faktiskt vissta bra grejer. Ska kolla på internet var det var jag ville ha tänkte jag. Räkna lite på siffrorna och kolla om jag ska köpa något eller om jag ska låta bli. Låta bli så jag kan köpa en mobil kanske? Eller så lägger jag undan helften till en mobil och tar helften nästa månad. Äh, ska kolla lite i alla fall.
Känner i alla fall att det viktigaste just nu är lejonet där inne. Kläder, nappflaskor och småprylar. Snutte plutt.

Ha en god kväll.
Krams på dig


Kommentarer
Postat av: Mammsen

Hmmm !
Tänk på att spara lite pengar också.
Du ska inte köpa så mycket kläder nu i början.
Du kommer att få en massa tror jag när han väl kommer ut !

Love u both

2007-12-28 | 21:40:30
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December