Please God give me sunshine!

2009-08-26 ι 21:20:41.. Our life 0 Kommentarer


Hela dagen, där förväntaningar, visioner och andra possitiva reaktioner fanns försvann totalt nyss.
Kändes som att musten sögs ur mig och jag tappade lusten för allting. Inget speciellt sådär förstörde, det handlar inte om själva hemlisen eller att någon/något gjorde mig trött/seg/deppig och ledsen men finns många små saker här hemma som verkligen kan få en att bli trött på allt. Dock finns även många saker som är totalt tvärt om, ser lyckan i att ha ditt och datt men det hela över vägen tyvär inte alla andra tankar.

Ingenting överväger mina tankar nu mera, jo kanske om jag skulle vinna ett par miljoner. För då kanske saker och ting skulle kunna lösa sig här och där och jag skulle få en break. Men som sagt, här är man inte rik av miljoner utan av kärlek. Och självklart är det huvudsaken men jag tänker inte vara världens med-människa som inte ska få tycka att något är jobbigt eller inte klaga över mina enga problem bara för att det finns små barn i afrika som svälter ihjäl eller att dom dör i aids. Jag vill inte gå in på detta för jag är för känslig för sådant, klarar inte av att se barn lida så otroligt eller hur föräldrarna fortsätter att skaffa barn när dom är i den situationen. Jag är ledsen men tyvär kan jag själv inte göra något åt det just nu. Och tyvär kan jag själv heller inte bo på gatan bara för att dom gör det.
Här i svenneland - svea rike så regnar det bara inte, utan gud pissar på mig.

Nej nu ska ipod'en få spela mys/depp-musik i sängen. Ro-givande va?
Men så in i helsike behövande ibland.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December