Mitt hår

2008-09-21 ι 17:51:36.. Our life 5 Kommentarer



Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har ju sen typ 3 år tillbaka färgat mitt hår mörkt från att ha varit blond hela livet. Sen 1 år tillbaka har jag inprensip varit svarthårig, and i like it - love it!
Men nu känner jag att jag vill förändras. Förra gången färgade jag ju rött också. Så har ju varit "rödhårig" några veckor. Eller snarare röd i hårbotten och sen skimmrat i rött i resten av håret.

Dilemmat jag nu har är att jag vill bli blond igen som jag var för hur många år sen som helst. Eller inte platina jätte blond (som jag var ett tag) utan mera mellanblond. Ask blond men inte så ljust. Haha, svårt att förklara but i wanna be blond again.
Men när jag tänker efter så kommer vägen dit kommer vara så låååååång. Jag kommer få gå runt med oranget hår och se förjävlig ut ett bra tag framöver. Dessutom så vill inte mitt hår bita på färg när jag färgar så jag skulle behöva gå till frisören om det ska bli snyggt. Och hur jävla billigt är det? Jo, tjo hej du! (därför jag inte varit där på typ 3 år)
Men ändå så känner jag att svart snyggt hår är så skönt. Ser inte lik risigt ut, hehe. Saknar mitt hår som var så där jätte svart och mysigt, men saknar också mitt blonda.

HJÄLP MIG! - Vad ska jag göra?

Kommentarer
Postat av: Cassandra - Josefins mamma

Jag tycker du kan färga blont hår :D skulle vara kul att se dig i de :)

2008-09-21 | 17:53:22
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: Sophie

Jag gick igenom den processen i våras, tog faktiskt inte alls lång tid. Dock blev det oranget men även det försvann efter ännu en blekning. Hel alltet tog kanske två månader och då färgade jag hemma och behövde bara klippa av ca 3cm som var slitet sedan..

Våga pröva! Håret växer ut ;)

2008-09-21 | 20:02:21
URL: http://fiosan.blogg.se/
Postat av: Beate

Om du vill ha preofessionell hjälp kolla med frisörskolor typ Björn Axén, Axelssons med mera. Elever fixar ditt hår under översikt av en lärare... och det hela kostar en bråkdel jämfört med en "riktig" frisör. Eleverna är otroligt duktiga.

Give it a try!

//Beate

2008-09-21 | 22:01:44
Postat av: Nathalie

Köp H&M's blekning, den är faktiskt jättebra. Sen köper du en sån där slinghätta till huvuddet och ber någon dra ut slingor med en virknål :) Blir som frisören gör fast billigare.. :)

2008-09-22 | 14:48:52
URL: http://lifebynathalie.blogg.se/
Postat av: Fjun

Lyssna inte på alla här! JAG VET!

Du såg ju själv hur jag såg ut när jag försökte bli blond igen efter att ständigt ha färgat svart i flera år. Det GÅR inte att få håret blont på ett par ggr om man färgat mörkt så länge. Då har färgen liksom etsat sig fast och blir jättesvår att få bort.

Lita på mig Mich!

Dessutom passar du grymt bra i mörkt, speciellt svart! :D

Kramis

2008-09-22 | 22:58:22
URL: http://imcippe.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December