Lägenhet och jobb

2008-10-23 ι 22:14:25.. Our life 5 Kommentarer


Igår pratade jag med Eva. Min blivanda arbetsgivare, haha. My boss!
I feb/mars när Leon börjat hos en dagmamma så kommer jag att börja jobba på Cafe Solen som barista. Vad roligt att säga så. Men så är det, och jag är så super super glad över det. Det kommer vara skit bra tider för mig i början så jag inte behöver vara ifrån Leon hela dagarna, han är ju så himla liten fortfarande då.
Men jag behöver komma ut och jobba pga många saker. För det första att jag måste ha mer pengar så att vi kan flytta. Kan inte leva på underhållsstöd och barnbidrag direkt. Och mammapenningen är ju inget att hörra för. Jaja, ska inte klaga nu, hehe.
Och sen kommer det bli så skönt att få komma ut och träffa lite folk, har saknat den sociala biten av mig. Och inte pga Leon, inte alls. Men jag träffar inte speciellt mycket nytt folk längre. Alla bara tittar bort från mig nu. Sen går jag ju inte på alla hemmafester jag tidigare gjorde, eller går inte ut på krogen varje helg. Man tappar mycket.. Men vinner så mycket mer än det.
Jag är glad att jag inte gör det längre men fortfarande så saknar jag att träffa folk. Jag vill ju hitta någon också, haha. Låter ju dumt men det är ju också sant. Ush vad jag saknar någon. Saknar...

Anw, angående lägenhet också så kanske kanske är det så att jag kan få tag på en 1:a i bromma. H ringde och sa att han hade en kontakt som ägde ett hyreshus. Men där fanns dock bara 1:or på 32 kvadratmeter med stort kök.
Jag vill absolut inte bo i en 1:a med Leon, det funkar liksom inte! Men när mormor pratat lite med mig så är det ju ganska smart att i alla fall ha något så man kan byta med någon lite senare kanske. Visst var hon smart?!
Men det var ingen ledig just nu ändå, och man vet ju aldrig om någon ska flytta nu. Super tveksam över det eftersom att det snart är jul. Men men. Man kan ju hoppas?

Ska nu gå och kolla på Hells Kitchen. Bye! And good night, sleep tight.

Kommentarer
Postat av: Cassandra - josefinsmamma

Sa ju att ettor inte är så dumma ;) saknar dig gumms :) puss

2008-10-23 | 23:46:53
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: Taru

va roligt för dig :) hoppas ni hittar en bra

lägenhet också.. Kramis!

2008-10-24 | 08:42:18
URL: http://babymammy.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför skulle ni inte kunna bo i en etta?

Vissa bor ju 6-8pers i en 2-3a liksom.. man får ju i princip ta det man får..

2008-10-24 | 09:06:35
Postat av: Malin

Jag tror att du & Leon får plats alldeles förträffligt i en 1:a. Den var ju inte superliten heller. Du får planera möbelemang så att det passar för den yta ni har att röra er på. Din mormor är en klok kvinna. Får du en lägenhet, och den inte är alltför dyr, så tycker jag absolut att du ska tacka ja. Då har du som sagt något att byta med sen.



Kram på dig! Och stort GRATTIS till jobbet.



// Malin

2008-10-24 | 11:11:38
URL: http://www.nogg.se/hedda
Postat av: Lisa

Hej! Hade du lust att gra om designen lite? i varje fall typ ändra visningbild eller nåttt? Sen kanske du vill göra en ny design i framtiden, ho now?



Svara i varje fall,.. <3

2008-10-24 | 13:34:01
URL: http://endastlisa.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December