Mat - middag - mat

2008-03-18 ι 19:52:10.. Our life 2 Kommentarer


God kväll.
Hemma nu igen efter ganska mycket ut och in. Känns det som i alla fall även då det bara var fram och tillbaka till Kapphal med mormor och mamma och sen bara lite snabb handling. Men det var nog bara för att vi hämtade upp Fjun på vägen hem och sen hem för att hämta vagn, som jag inte tog med ändå, för att sen åka in till stan.
Blev en mysig fika på café 60. En otroligt god foccacia, en latte och en 7upp så jag var dö turstig. Men det är ju inget ovanligt. Är turstig hela tiden, jämt och ständigt. Det var mitt gravid symtom också. Blev inte sugen på något speciellt, inte hungrig utan snarare tvärt om, ville inte ha mat. Knasigt nog.
Jag åt säkert dubbelt så mycket innan jag blev gravid och sen slutade jag äta så där mycket. För det kan jag erkänna att jag kunde vara ganska bra på. Åt faktiskt lite väl mycket ibland. Men det är inte lätt att vara smal när det finns så mycket äckligt god mat. Och dessutom när jag älskar att laga, och äta, mat. Som mormor säger : Det är ju inte lätt att vara smal när man är rik  ;o)
När man kommer hem till mormor också så är det ju absolut omöjligt att banta för där är all mat den absolut godaste så man kan inte låta bli något. Jag är precis likadan som mormor. Vi köper heldre god mat och struntar i någon sak eller plagg för att unna sig något extra gott. Men vad sjutton lär du mig mormor? Att äta? Vill du att jag ska vara tjock?
Nej, men nu blir det i alla fall ut i köket för min del för att hitta något att stoppa i magen. För det ska man ju ha också - Mat i magen alltså. Men i måttlig mängd, och hyggligt nyttigt. Kanske...

God mat på er!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha, ha !
Du e rolig du.
Du behöver inte tänka på vikten nu precis.
Du har ju gått ner hur mycket som helst på 5 veckor.
Var 17 tog häcken vägen ???

2008-03-18 | 21:50:36
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Berit

Man tackar för komplimangen. Det är kul att du också är så duktig på att laga mat tycker. Du kommer att bli mycket bättre än både din mamma och jag tillsammans.
Kramar från gammelmormor

2008-03-19 | 16:04:54
URL: http://mrsbettan.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December