Är jag döv?

2008-03-01 ι 18:18:13.. Our life 2 Kommentarer


Hemma igen nu då. Och inte kunde jag låta plånboken ligga kvar i väskan. Inte det inte.
Kortet slank upp flera gånger och jag fick lyckligt knappa in koden och godkänna. Jippi!
Men som vanligt, nu i efterhand så tänker man : kanske borde spara pengarna nu (?) Men jag är allvarligt SÄMST på det. Eller när jag väl bestämmer mig för att spara och tar ut pengar och har här hemma så kan jag ha det. Men att ta det beslutet är jag sämst på. Tar ut och sen på väg hem så ser jag något som jag behöver ha och kan då inte låta bli att köpa det.
Leon var en ängel som vanligt och låg och små kikade lite på alla saker eller så sov han. Man kan vara borta hela dagen och han är hur snäll som helst. Inga problem alls. Bara han får mat :o)
Kom i alla fall hem idag med en fleece tröja, ett par byxor och två mössor till Leon och en skjorta och 2 linnen till mig. Och när jag kommer hem så ser jag att larmet sitter kvar på fleecetröjan. Hur 17 kan det göra det? För inte pep det om oss när vi gick ut. Eller så var jag jävligt döv och dum i huvudet (?)
Men hallå, vilket bra larm. Säkerheten är på topp. Haha, kan ju inte mer än att skratta åt det. Frågan som består är då hur jag ska få bort den? Ska man våga ta bort den själv? Det kanske börjar spruta och ha sig även då jag inte vet om det säkert är ett färglarm. Vore ju onödigt om tröjan blir förstörd. Då kommer ju Leon bli jätte ledsen.
Dessutom kände jag mig snäll nog och köpte därför ett par jeans åt syrran hon längtat efter. Glad blev hon men nu är hon otrevlig och sur igen. Det är inte speciellt ovanligt för hennes humör är värre än någon kan fatta. Stackars mamma när hon kommer upp i tånnåren.
Men hon är ibland världens gulligaste, snälla lilla 10åring. Men när hon börjar umgås med fel människor igen så blir hon "den andra"  Nathis. Och synd är det.

Jaja. Klockan är nu 6 och vi ska förbereda all mat. All plock mat vi ska ha till melodifestivalen. Mys & mums!

Ha en bra kväll.

Blir det melodifestivalen för er del också? Vem vinner & vem försvinner?

Kommentarer
Postat av: Berit

Vi hade det trevligt idag på vår shopping. Inte för att jag själv kom hem med några kassar men det var kul att handla.
Puss Gammelmormor

2008-03-01 | 23:33:17
URL: http://mrsbettan.blogg.se
Postat av: Daniella

Ja, jag hoppas bara han inte är sjuk. Man blir ju mer oroad, om något. Man vill ju bara att dem ska må bra!
Jag köpte ett par solglasögonen som låg i ett stort fodral där dem glömt att ta bort larmet. Jag hann ha dem i väskan 3 månader, gått i tusentalt affärer. Och sen så piper det till på Åhlens i Farsta centrum. Så dem kollar mig och ber om att få titta i min väska. Självklart fick dem det men jag tvekade lite eftersom jag hade mina använda underkläder i en påse i väskan haha. Hade ju sovit över hos en vän och var på väg hem. Pinsamt värre. Så jag frågade ifall jag kunde plocka ut dem istället, men det fick jag inte. Han fick ta på sig vantar HAHAHA. Herregud, det var så pinsamt. Pga att jag var så nervös med trosorna trodde dem ju att jag hade snott något. Men dem tog bort larmet och bad om ursäkt :) Skrattade med mig ett par gånger också haha

2008-03-02 | 08:42:37
URL: http://daniellalamb.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December