Föregående dagarna

2008-02-28 ι 10:32:48.. Den allra första tiden 5 Kommentarer


Flera dagar och inget inlägg.. Men jag har haft så mycket att göra, inte tagit mig tid att sätta mig framför datan. Dessutom har jag varit dålig på att fota Leon. Men idag så ska det bli fotar dag för Leons del. Han är modell idag.
Men först så ska jag till BVC och väga skrutten. Och efter det så ska vi vell ut och handla. Jag som hade lust att åka till Solna också men mamma verkade inte på det humöret så kanske ska fråga mormor ist. Vi får se om det blir någon Solna tur eller om det kanske blir någon annanstans (?)

Men i alla fall, lite uppdatering av dem dagar som gått då.
Fjun fyllde år i måndags och då var vi över på lite fika och Leon fick ge sin present till Fjun eftersom att min är på väg via posten. Fjun blev dö glad över presenten från Leon som bestog av en frågan som stog på ett linne : "The Godmother". Och Leon blev minst lika glad när Fjun sa ja och han låg bara och skrattade i sängen med världens finaste body.

image177

Sen i tisdags var jag och Fjun inne i stan för att hon skulle shoppa för sina present kort hon fått. Det blev massa, massa shopping och jag kunde ju inte låta bli även då jag borde ha gjort det. Men kom i alla fall hem med en dress från Carlings till mig som var på halva priset så kunde därför inte låta den hänga kvar. Skrutten fick också självklart en massa. 3 par byxor, 1 t-shirt, 1 långärmad och en snusnästuk. Ett par brallor, som var dem coolaste ever, var dessutom lika dyra som mina. Haha, bortskämda unge!
När jag sen kommer hem från stan så började jag må skit. Hade ont i huvudet och mådde skit illa. Vid 9-10 tiden så orkade jag inte sitta uppe längre och går därför upp till sängen. Men självklart så skulle Leon vara jätte pigg då och ville ju inte ligga stilla i sängen i ett svart rum. Frågade därför mamma om han kunde sitta ute hos henne när hon knappade på datan. Och snällast som min mamma är så fick han det.
Tack, då kanske jag kune få vila lite. Mamma går sen ner och jag orkade inte stoppa henne, var helt slut i kroppen. Men sen när mamma kommer upp vid halv 2 så hade jag ändå inte kunnat sova, bara vilat. Men Leon ville ha mat och det fick han. Men efter det så kunde jag inte ligga ner, hade så jävla ont i magen. Alla i huset sov och jag kunde inte förstå hur sakta tiden gick. Leon sov så snällt också, han var en änglaunge.
Men inte kunde jag koppla av inte.
Tillslut så kunde jag inte hålla munnen stängd och tog en påse bredvid mig och spydde. Orkade inte resa mig och gå ut till toan även fast den är rakt utanför mitt rum.
Vid 4 så luktade det outhärdligt äckligt, haha, så jag gick och väckte mamma för att fråga vad jag skulle göra av påsarna. Vilken dum fråga men jag orkade inte tänka. Men mamma tog dem och gick ner. Jag kunde fortfarande inte sova ändå men vid halv 6 så ville Leon ha mat och jag ville inte lägga stackarn vid mitt bröst när jag luktade spya och kanske till och med skulle spy igen. Så jag gick ner och värmde upp 2 bitar av bröstmjölken jag fryst in tidigare så han fick lite i flaska.
Väl nere i köket så spydde jag igen och igen och när jag sen kommit upp och Leon fått i sig mjölken så mådde jag bättre. Äntligen!
Så därför bestog hela gårdagen av att vi låg i soffan och sov/vilade. Sköönt. Leon var en ängel då också och sov när jag sov. Vilket barn. Mitt lilla barn. Älsklingen!

Långt inlägg och knasigt slut. Men nu måste jag sluta för vi ska ju åka om ca 1 timme.
På återseende :o)

Kommentarer
Postat av: Malin

Stackare! Det är verkligen hemskt att må så där dåligt. Vilken tur att du har en sån lite ängel till barn och en mamma som de flesta skulle ge allt för att ha. Skönt att du mår bättre. Ser fram emot att få se ännu mer bilder på Leon. De bilder du redan har tagit är ju superfina. Lycka till på BVC idag.

// Kram Malin

2008-02-28 | 11:19:08
Postat av: Nettan

Ja, den natten var inte kul.
Vi sov väl ca 1 timme bägge två, men nu är vi på benen igen ifter mycke vila i soffan igår. Ha, ha !

Puss på er bägge två !
Love u 4 ever !

2008-02-28 | 17:36:32
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Berit

Och är det så att ni mår dåligt båda två, både mamma och mormor så finns jag gammelmormor till hjälp eftersom vi bor så nära varann.
Kramar
Gammelmormor

2008-02-28 | 23:23:13
URL: http://mrsbettan.blogg.se
Postat av: Berit

Mickis,
Har du frågat Fjun om hon också mådde dåligt igår ?
om inte så tror jag att du har aktiverat dej för mycket nu i början - ta det lite lugnt - så blir allt bra igen.
Gammelmormor

2008-02-28 | 23:25:54
URL: http://mrsbettan.blogg.se
Postat av: Jill

Hej Michis!

Stort grattis till din jättesöta lilla pojke, Leon!
Han är verkligen superfin.
Vilka fantastiska bilder du tar på honom och er tillsammans. Kul med en blogg också. :)

Lycka till med din nya roll i livet som mamma!
Kram Jill (Kristins storasyster)

2008-02-29 | 14:56:51

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December