Orolig..

2008-08-21 ι 18:54:56.. Leon i ord 4 Kommentarer


Leons pappa H kommer hit varje tisdag och torsdag och träffar honom. Mest går han ut på promenad i ca 1 timme. Jag har då ingenaning om vad han gör på den här så kallade promenaden. Vet bara att han går och sätter sig på någon parkbänk och tar upp honom.
Jag har sagt flera gånger att han inte ska sätta sig på en parkbänk och hålla på med Leon, utan att han kan komma in hit och ha honom ett tag för vafan inte sätter man sig på en parkbänk ute och håller i en unge bara så där. Inte på det sättet han gör i alla fall.

Anw, varje tisdag och torsdag em och kväll så är Leon i alla fall helt knas. En helt annan Leon.
Han spyr, han sover inte på em eller natten, han är jätte orolig och vill bara vara nära mig hela tiden. Han vill ofta ligga vid tutten, han beter sig inte som vanligt helt enkelt.
Nu är det inte så här exakt hela tiden på dygnet men nästan. I mellan åt så är han vanliga Leon som är super glad och vill leka med allt och alla. Som han sen är dagarna i mellan besöken av H.

Det är också väldigt svårt att förklara, det låter helt fel. Frågan är nu om jag verkligen ska lägga upp det här. Men varför ska jag bry mig om vad alla tycker och säger? Jag skriver här för min egen skull. I need to skriva av mig. Don't feel good otherwise.
Känner mig i alla fall väldigt bakfallen. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag ser ju att min älskade lilla Leon inte mår bra. Vad är det som är fel? Älskling, älskling, mamma gör allt för dig!

Jag vill inte att du ska vara så splittrad.


Kommentarer
Postat av: Cassandra

Shit, de där lät lite läskigt att han blir helt annorlunda :/ om han ska vara ute med han kanman ju leka i lekparken, inte sitta på en bänk.



Vart i sthlm bor du :P :)

kram

2008-08-21 | 19:00:58
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: Daniella

Han kanske behöver vara lite med dig också när han är med Leon. Iaf så han lär sig hur Leon ska handskas och tas hand om. Annars kan det ju vara så att Leon helt enkelt inte känner sig bekant med honom och därför får en oro över att "aldrig se mamma igen".



Det kommer ju bli bättre sen när Leon blir lite äldre. Såvida du inte tror att H gör något "mindre bra" med Leon? :S

2008-08-21 | 19:18:47
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: Sophie

Som daniella skriver låter det som om han kanske är "rädd" för att bli lämnad. Jag tror också att det kan vara bra att hans pappa är hemma och du får vara med så att Leon känner trygghet och vet att du finns där även om du inte behöver hänga på dom.

2008-08-21 | 21:01:53
URL: http://fiosan.blogg.se/
Postat av: Caroline

Usch, det lät inte alls roligt.. speciellt när du inte vet vad som försigår på dem där promenaderna heller. Jag tycker definitift att du ska ta upp de med H och föreslå att han träffar Leon hemma hos dig en stund varje tis och tors.. hoppas de löser sig!!



Jaaa, gör det! Då ska jag baka de till helgen :) lägger du upp receptet i din blogg? Kram kram!

2008-08-21 | 22:00:59
URL: http://myowndiary.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December