Gallstens smärtan

2008-04-15 ι 14:49:07.. Our life 4 Kommentarer


Jag som hade en väldans lust att sätta mig och bara skriva och lägga upp en massa bilder igår men inte det. Jag fick då självklart galla problem.
Ont som fan fick jag och snabbt tog jag en tabblett. Men när jag några timmar senare började få ont igen så gick jag för att hämta ännu en tablett. Men tror du det fanns någon eller? Nej , inga kvar. Helvettes tabletterna var slut.
Vad fan skulle jag göra nu då? Fick jag inte i mig något snabbt så skulle jag få så där jävla dö ont igen. Kände paniken och hur smärtan kom mer och mer. Det är en helt sjuk smärta, det går inte att förklara. Det gör liskom skit ont mitt under revbenen och ner i magen. Samma sak med förlossning. Man kan inte förklara vad det är för smärta för inget liknar den. Men gallstens ont liknar faktiskt förlossnings ont. Så ni som fött barn vet vad för smärta jag pratar om även då den är olika för olika människor.
Den där höga toppen i en värk, så känns det för mig men uppe i  magen och inte i rygg och nere i magen. Det är en sån smärta som man vet inte om man ska stå, ligga, gå, hänga eller sitta. Ingenting fungerar och allt blir bara skit jobbigt!
Men nog om jäkla gallstens problem och klagande om smärtan. Nu är det ganska bra i alla fall även då det var lite problem med att somna i går. Men efter en ibumetin så kändes det genast lugnare, konsitgt nog eftersom att jag fått rikitgt riktigt starka grejer för att det sla hjälpa. Men men. Inga kvar nu i alla fall så vi får hoppas att det inte kommer ikväll igen då eftersom att vi planerat en mys/film kväll med Fjun.
Nu ska jag leka lite i photoshop. Ha det bra :o)

Hej hopp, gummisnopp!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

mmm man ligger nästan i fosterställning och bara önskar att skiten försvinner snart... :)

Ha de bäst och njut av myspyset!

2008-04-15 | 15:11:38
URL: http://d2spirits.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej, jag har nyss opererat bort gallan då jag fick i snitt ett anfall om dagen. Antar att du fått diklofenak? Dessa hjälpte inte för mig heller och det är så jobbigt. HAr du fått bekräftat gallsten och är inbokad för operation? Jag vill bara få fram att jag lider med dig. Det är sjukt jobbigt och önskar dig allt väl, Kram

2008-04-15 | 20:34:33
URL: http://abloggaboutme.blogg.se
Postat av: Berit

Det är snart den 24:e då du ska in och opereras. Håll ut. Sen blir allt så bra mycket bättre.
Kramar
Mormor

2008-04-15 | 23:38:13
URL: http://mrsbettan.blogg.se
Postat av: Berit

Det är snart den 24:e då du ska in och opereras. Håll ut. Sen blir allt så bra mycket bättre.
Kramar
Mormor

2008-04-15 | 23:38:21
URL: http://mrsbettan.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December