Men mamma lilla...

2007-11-06 ι 13:52:07.. Our life 1 Kommentarer


Nu har jag nyss kommit hem. Gick tidigare från skolan trots att jag skulle behövt att visa att jag är engagerad och peppad nu att göra klart allt den här terminen. Men så blev det trots allt inte.
När jag sitter på tunnelbanan så ringer mamma och är helt galen och säger att hon gjort ett misstag. Hon hade svarat i telefonen när morfar ringt då vi sa att hon INTE skulle det för att slippa åka till Kista med honom och hemta mormors bil. Så nu skulle hon det ändå. Så nu sprang hon ut på gatan och väntade på honom.
En halvtimme senare ringer hon igen och morfar hade inte kommit. Han som brukar komma 5 min senare efter han ringt har nu inte kommit efter en halv timme. Vad höll han på med? Hon smsar mig senare och skriver att NU kom äntligen morfar och dem åkte iväg.
När jag gick av tunnelbanan och kom ner till busshållplatsen så gick bussen. FAN!
Nästa gick inte förns 30 min senare så går in på Hemköp mitt emot och köper 2 st croasionter (ingen aning om hur det stavas) kommer ut och sätter mig på bänken vid hållplatsen igen. Självklart ska en gammal tant börja prata med mig och blabla, vädret är tråkigt osv.
Får ett sms från mamma. (snälla pigga upp mig nu?!)
- Tror jag smäller av. Vi ska åka till Pella i sollentuna och lämna några fisketidningar och sen till Kista och hämta bilen-
Stackars mamma. Hon som skulle vara hemma idag och ta det lugn. Nej nu ska hon åka till sollentuna också.
Klockan gick långsamt och sen hinner komma en till tant bredvid mig. Hon ser att den andra tanten pratar med mig och bestämmer sig tydligen för att också prata med mig. Varför? Ser jag så snäll ut? En tantlyssnare.
Där sitter jag, med världens halsbränna och hunger, lyssnar på två tanters snack från båda hållen, läser sms, fryser och är helt frånvarande från allt det jag gör.
Nu kom bussen. TACK! Går på och sätter mig där det bara fanns EN plats så att tanterna kunde sitta en bit ifrån. Hihi. När jag väl börjat närma mig så ringer mamma och säger att hon sitter i morfars hyrbil in the middle of no where i Kista. Höll på garva ihjäl. Kommer hem tillslut och hittade nycklarna bakom sopptunnan där mamma gömt dem. Öppnar dörren, får ett jätte välkomnande av hundarna. *pusspuss* Ser då att det är jätte många delar av min garderob som fattas. Köpte en på IKEA i går som ska monteras idag. Går upp i mitt rum och ser att idioten själv, min mamma, har då börjat bära upp dem. HALLÅ ÄR DU DUM?
Hon har wiplashskada och bär garderobsdelar som är över 230 cm höga bara för att göra mig glad. En sån mamma.
Nu har mamma precis kommit hem. det första hon gör då är att börja bära upp ännu mer. Herregud kvinna. Så nu måste jag verkligen gå och hjälpa henne, klappa till henne på kinden och be henne sluta. Sen ska vi äta våra croasionter och jag ska sen duscha för kl 4 börjar jag jobba. Urk.

Have a good day,
krams

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Man kan ju inte klaga på att man inte har nått att göra i alla fall !
Sen är jag lite trött på att ha alla möbler överallt. Det måste ju bli ordning nån gång.
Undrar om jag får ta det lungt imorgon då ?
Puss

2007-11-06 | 16:11:00
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December