Hope and change

2009-10-15 ι 10:28:50.. Our life 0 Kommentarer


Glest med inlägg.. igen.. tråkigt.
Idag, på en av hoppens dag, finner jag lust ändå att försöka skriva något. Höst-solen skiner mellan dom gula/oranga löven och jag inser hur vintern närmar sig med stormsteg. Det blåser, är kallt och frosten ligger på bilar, klätterställningar och hela gräset är nästan vitt. Vinterjackan är hemma från kemtvätten och Leons vinter-set har kommit på posten. När ska det invigas? Var går gränsen liksom? Just nu blir det lager på lager från Polarn och pyret. En vind-fleece och skaljacka över, är det för kallt?
En sån här dag ska man ju egentligen vara ute och fota. När solen lyser mellan löven men vissa blommor fortfarnade blommar. Konstigt? Hösten kom för snabbt, kroppen hann inte med och det märker jag av med alvedon, näsdukar, halstabletter och en säng som alltid väntar. Känner också att dom här höst-kläderna alla andra praktiska mammor ute har, har jag inga. Några varma vantar, sköna halsdukar, strumpbyxor och fleece tröja finns i affärerna och inte på min hylla. Dock på min lista!

Som jag tidigare sa är detta en av hoppens dag(?) Ska på arbetsintervju, så hoppas på att kanske smöra till mig/in mig ett arbete hos just dom och just nu. Vilken känsla det skulle ge, vilket hopp det skulle ge, vilken framtid det skulle ge. Ska inte hoppas för mycket för ser då hur lägenhet och liv försvinner ur mina händer igen. Annars finns också ett annat hopp på fredag. Ett info-möte ang. ett annat jobb så kanske är det nu det ska börja lätta..? Vore kanske bäst så då just nu är en väldigt hård tid.

Wish me good luck, kanske leder det till världens bästa och roligatse blogg - hihi.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December