Torsdags-synder

2010-10-28 ι 09:20:41.. Our life 1 Kommentarer


God morgon denna tråkiga torsdag!
Ångest av att vara trött på att jobba då sista julklapps lönen vore ett under att få hög och bra. Men efter läkar-besök i tisdagskväll då jag blev beordrad av barnmorskan och läkarn där att vara sjukskriven i 2 veckor egentligen och BARA vila så känns det mest rätt och skönt. Så lugnt ska jag ta det, därav kommer lönen suga för kommer inte orka och ha lust att ställa upp och försöka jobba mera mera mera som förra månaden. Så vilket ska man tänka på? Det man har lust och ork till eller det man borde..? Lönar sig ju i längden om jag jobbar mer just nu men vill inte riskera heller att det händer något oväntat och dumt med våran lilla ärta.

Det ända bra som kommit av läkarbesöket var att min älskade man fått upp ögonen och smörar som tusan.
Jag fick inte ens diska igår utan det gjorde han i morrse innan jobbdax, hallå hur underbar var han inte då som gick upp tidigare för det? Sen när han kom tillbaka för att hämta lite grejer till jobbet så skjutsade han Leon till dagmamman så han skulle åt det hållet. Dom smög och var tysa medans fruosten blev uppäten och kläderna valdes, ååh vad lycklig jag är med mina två finaste killar! Älskar er otroligt mycket!

Kommentarer
Postat av: Berit

Jag förstår att du känner dej frustrerad att inte kunna jobba så mycket som du vill, men du måste först och främst tänka på din lilla "ärta". Det betyder ju allra mest nu, eller hur. Men du får väl betalt under tiden du är sjukskriven, eller ?

Kram gammelmormor

2010-10-28 | 14:48:29
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December