Djugeln med namn

2010-11-04 ι 19:55:53.. Bebisen i magen x2 12 Kommentarer


Ja detta ang namn alltså! Vad ska våran bebis heta?
JAG har några i tankarna som JAG skulle kunna tänka mig att döpa våran kommande bebis till som jag känner att jag kan börja gilla mer men pojkvännen är lite mer bestämt och vill ha lite mer "vanligt" namn. Han höll ju på dö när jag sa Mingus eller Alexis. As grav senare för hans del kommer ändå inga förslag ur hans mun.

Vi hade så fina tjejnamn vi funderade på och ville ha men icke sa nicke i magen och visade oss en snopp i stället.
Därav blev vi lite förstummade och fick börja tänka åt andra hållet helt. Och sen kan jag säga att jag tycket det är så otroligt trååååkigt med hej-svenne-banan-namn. Och det är heller inte så roligt eller lockande för mig att välja ett namn som ligger på toplistan kring namn. Gillar dessutom namn som funkar internationellt, inte bara här i sverige.

Men lite namn som får stå kvar på listan hittills är i alla fall :

Charlie (gillar vi båda, jag mer dock)
William (gillar vi båda men J tycker det blir fel)
Jayden (gillade vi båda förut)
Jamie (J gillar det inte, han tänker på Jamie Oliver=kocken)
Alexie (förslag om mellan-namn)
Jonathan
Mingus (J hatar!)
Marlon (J gillar ej)
Julian (J gillar ej)


Ändå så är inget av namnen förutom Charlie pricken över i't..
Får se om J ger med sig och känner det samma, hehe! Har ni mer förslag får ni gärna komma med dom.

UPPDATERING!
Glömde ju berätta om namnförslaget min mormor tyckte bebis ska heta. Man kan tänka sig gamla namn när det gäller en mormor över 60 men icke sa nicke hon kommed förslaget Ziam. Haha coola mormor!


Kommentarer
Postat av: Sanne - mamma till lykke

Charlie är också mitt favoritnamn, hade jag inte fått en tjej så hade det blitt charlie :)

2010-11-04 | 22:04:21
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: Denise

Hej Michaela!



Har ni funderat något på Noel, det är först och främst ett väldigt fint namn samt att det blir Leon baklänges :) Väldigt gullig och fiffigt!



Ha det bra!

2010-11-04 | 22:33:04
Postat av: Camilla

Theodor.... :-D

2010-11-04 | 23:30:45
Postat av: Marlie - 93a mamman

Timo eller Timon är några favorit namn som pojknamn för mig. Kelvin, Theo, Jesper och Loke är också fina namn!

2010-11-05 | 00:17:36
URL: http://mammamarlie93.blogg.se/
Postat av: Sandra - 2barnsmamma

Walentine?

2010-11-05 | 07:44:36
URL: http://sandrastomberg.com
Postat av: Vera & Marcus!

Odin ,Dewin tex:)

2010-11-05 | 10:21:25
Postat av: terese

ja fy! jag har oxå samma problem.. vi har ju trots allt 2 killar redan! Å nu kommer nr 3, har verkligen vaskat å sorterat 2 ggr redan.

hoppas ni hittar nåt ni kommer överens om iaf :-))

2010-11-05 | 15:16:38
URL: http://pluttekivinsmamma.blogg.se/
Postat av: emma

Noel är gulligt :) Eller Albin, Hannes, Oliver eller Mio :-)

2010-11-05 | 16:45:59
URL: http://emmabroman.blogg.se/
Postat av: Made Of Love - vägen till plusset <3

Åh vilken mysig blogg du har, hit kommer jag kika in fler gånger :)

2010-11-05 | 21:53:34
URL: http://madeoflove.blogg.se/
Postat av: mamma och blivande 2-barns mormor

Jag tyckte också Ziam va gulligt !

Dessutom var det jag som sa att jag tyckte det skulle vara med Z då mamma sa Siam först. Ha ha !



Inga fler Valle i familjen va ?! Ha ha !



kram på er allihopa !

2010-11-06 | 10:30:00
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Emma

Elian

Alexander

Fredrik

2010-11-08 | 03:58:34
URL: http://emmaelisabeth.se
Postat av: Emelie

Gillar Jayden :) Har två bröder som heter Jonathan och William, hehe. Men jag ÄLSKAR Jonathan... jag tycker faktiskt att det är ett av de finaste killnamn! :)

2010-12-03 | 18:03:15
URL: http://erommedahl.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December