F*cking gallsten x2 ?

2010-02-09 ι 22:50:11.. Our life 1 Kommentarer


Ingen data, ingen uppdatering, ingen koll alls..
Har spenderat dom 2 senaste dagarna på sjukhuset. Provtagningar, ultraljud och allt hans moster. I april 2008 opererades jag för gallsten, dom tog då bort hela gallblåsan efter att jag haft massa gallstens anfall och väldigt många stenar som stört mig under hela graviditeten med Leon. Dom sa då till mig att det finns en chans, som alltid liksom, att jag på något sätt skulle kunna få gallstenar igen men då i gallgångarna för funktionen av gallblåsan lastas på något sätt över till gallgångarna. Men det var inte troligt, oddsen var verkligen med mig. Min läkare sa också att han aldrig varit med om det. Men alltid lyckas jag! Woho, jag lyckas bra med något i alla fall.

I lördags mådde jag jätte konstigt och i söndags piss. Söndag natt vaknade jag kl 2 av en smäll innanför revbenen. Satt uppe till 4 och hade världens kramper. Kunde inte sitta, ligga, stå, prata, tänka eller något, hade mest panik bara. Smärtan lyckades i alla fall försvinna efter några timmar men vaknade åter igen kl 7 med samma panik. När Leon sen vaknade ringde jag x antal samtal för att få någon komma och hämta mig och köra mig till sjukhuset för kunde inte stå ut längre. Mamma skjutsade Leon till dagmamman och min mormor körde mig till sjukan. På väg in släppte smärtan igen, skönt det eftersom den hållt i sig i flera timmar. Man blir helt utmattad av att ha sådär ont för hela kroppen spänner sig på helt annorlunda sätt. Samma sak som att föda barn..
Så ja det har varit galna dagar. Dom kom ju i alla fall fram till något, vad dom TROR för kunde inget se nu i gallgångarna, att det antagligen kommit nya stenar och men att dom nu passerat ut i tarmarna för har längre inte särskillt ont. Ska tillbaka om 2 veckor för nya provtagningar för att se så att lever-värdena som var för höga har gått ner så det inte är något annat skit. Inte speciellt roligt att det kom just nu för det är sjukt dyrt att komma till akuten och göra alla undersökningar. 850kr har det gått på och då vet dom inte ens säkert och dom har ju heller inte gjort något åt saken. Som min läkare sa "Du har skött det själv genom att passera stenarna vidare". Så ja, tack för ingenting egentligen! Haha!

Sitter just nu hos mormor, därför jag passar på att blogga.
Däremot tänker jag inte tillåta mig många dagar mer utan dator, lutar nu åt att köpa ny! Så då kommer bloggen upp i full uppdatering igen x 1000. Har så mycket jag vill visa och berätta!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Stackare! Har själv gått eller ja går igenom samma sak. Var 14 när jag opererade bort gallan och har än idag anfall då och då som de inte vet var de kommer ifrån. Har avrit inlagd många vevor och gjort bla ultraljudsundersökningar, datatomografi och magnetkamerA undersökning och de enda de kan se är att gallgångarna är vidgade...dock hade jag otroligt mycket grus i min gallblåsa, som de tror kan ligga kvar i gallgångarna och irretera...hoppas det blir bra för dig!



Kramar

2010-02-11 | 00:28:45
URL: http://mittlivsomjosefine.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December