Februari..

2010-02-02 ι 14:07:55.. Our life 0 Kommentarer


.. innehåller många födelsedagar. Emelie fyller snart 23år, sen blir Leon 2år och Fjun hela 20år!
Presenter och kalas, skratt och glädje, planering och inbjudan, mycket att tänka och komma på. Har nu i alla fall bestämt mig för att Leon ska få ha riddar/prins kalas. Ska göra en riddarborg till tårta och dekorera med coola riddarsaker. På torsdag ska jag förhoppningsvis åka in till Party Store med mormor för att kolla läget om dom har något roliga tema saker. Tur att vi bara är hemma hos oss så det inte behövs så mycket, haha. Hade varit lite jobbigare och så himla mycket dyrare med en stor lokal att utsmycka.
Inbjudningskorten har blivit postade idag, hoppas alla kan komma. Hade gärna haft ett större kalas och bjudit alla möjliga men eftersom att vi inte bor så stort och ingen lust finns att hyra lokal i närheten här (vet inte ens var det finns) så blir det uppdelade kalas. På förmiddagen kommer släkten och eftermiddagen kommer vännerna. Dagen efter kommer han också ha kalas med pappsen sin och den sidan så det blir mycket ballonger och tårta för herren. Men det är han värd!
Har dock en känsla av att det kommer vara mycket tårta och tillbehör över (då jag inte kan bestämma en enda sak jag ska göra blir det därför flera varianter) så det lär bli lite överbjudningar på tårtkalas veckan efter också, haha!

Nej nu ska jag plocka ihop här, sitter vid ett lunchställe och har nyss käkat och väntar på Fjun som strax ska komma. Har fått låna hennes data över dagen för att fixa lite kort jag ska skicka över i kväll. Dock stötte vi direkt på problem så har inte kunnat lägga över korten till datan ens så jag ska fixa dom ikväll.

So long amigos!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December