Måndag

2010-12-06 ι 08:04:12.. Our life 0 Kommentarer


God morgon, till en ny vecka!
Snön ligger kvar. Är faktistk ganska inponerad över det för trodde inte att den första snön skulle ligga kvar på riktigt. Men ack så överaskade vi blev här i svea rike. Julen närmar sig med stormsteg tycker jag, behövs en riktigt julklapps shopping dag inne i stan känner jag. Jag måste hitta något nytt till både mig och J att ha på oss på julafton också. Han ska få ett par svarta jeans och någon snygg skjorta och jag vill hitta en klänning. Det är ju dock lättare sagt än gjort. Så kanske ska man i veckan åka in och försöka hitta det på riktigt?!

Anw, måndagar är alltid sköna pga att det är en ny vecka och man känner hur veckorna då rullar på men den är ju dessutom den jobbigaste. Jag vill ha längre helg, och jag vill sova så länge jag vill och kunna göra massa jul-pyssel om dagarna - så som bakning, godisgörande, pyntning, planering och shopping. Äh den dagen kommer nog snart också, snart blir maggen och jag hemma..?

Och jag kan knappt tro mig själv. Men efter flingorna i morrse sitter jag nu och äter en lussebulle och julmust till.
Hur kan jag? Julmust på morgonen.. det är något galet som hänt min lilla kropp..


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December