Charlie ♥

2010-12-22 ι 11:39:21.. Charlie - första tiden / NEO 3 Kommentarer


Känsligt.. jobbigt.. älskvärt.. underbart och roligt samtidigt som läskigt och obehgaligt.
Vi är jätte glada att älskade lilla Charlie (han ha nu fått sitt namn) har kommit ut och mår bra MEN han hade gärna fått stanna en eller ett par veckor ytterligare för att färdigutveckla alla behov man behöver här utanför magen. Det spelar inte någon stor roll att han var lite större än dom trodde, han ligger någon millimeter ovanför "medel" i vikt om man föds i hans vecka så stor är han inte men vi ska vara glada att han har lite hull att ta av för längden var inget att skryta om tydligen, haha. Men våran lilla prins är så fin så fin!

Han är inte ens 2 dygn gammal och det är förens nu jag verkligen har förstått allt som hänt.
Känner mig skyldig, skuldsatt och ganska hemsk. Är det mitt fel att han ligger här och behöver all hjälp, jag kunde inte ens ha honom kvar i min mage så länge att han kunde klara sig själv utanför. det är mitt fel att han ligger här på NEO avdelningen med alla slangar och sladdar. Det är så hemskt att se sin mest älskade lilla bebis ha så jobbigt! Så igår var det otrolig jobbigt, jag grät och kunde inte tänka på att vara glad över lilla sköra Charlie. Allt jag hade i huvudet var "jag har två fina prinsar men kan inte vara med någon utav dom hur jag själv vill". Leon har varit sjuk och därför inte kunnat komma hit, varit utan honom sen i söndags och det känns otroligt jobbigt. har aldrig sovit utan honom mer än EN natt och nu är han bara borta i flera dagar. Så efter att fått gråta ut och prata med både barnmorskorna, familjen och den bästa pojkvännen man kan ha så har jag nu i stället fått massa kraft. Kraft som går direkt till Charlie och hopp om att snart få träffa och krama om min stora son!

I morrse var vi uppe lite tidigare för att tvätta och byta ut massa elektroder och allt möjligt som Charlie är kopplad till. Han vägdes och väger nu 2406 gram så han har fått lite socker-dropp med kalorier så han kan gå upp lite mer. Det kändes skönt att äntligen få ta av honom mössan, alla slangar och bara se på honom sen han låg på mitt bröst i ett par minuter direkt efter förlossningen där dom senare gick iväg med honom. En annorlunda förlossning då jag fick sitta och äta "förlossnings-mackan" själv och duscha, klä på mig och komma igång själv.. Jonas var ju med Charlie på en annan avdelning, det kändes så himla långt bort trots att det bara var igenom korridoren och första dörren. Allt gick i alla fall jätte bra, med bara lustgas klarade jag detta fort och intensivt då jag öppnade mig från 4cm till 8cm på 40min och sen bara tröck ut honom utan förvarning med bara ett par krystvärkar, haha! Hela förlossningsberättelsen kommer senare, när jag vill lägga tid på det...
Nu vill jag, vi, bara vara med Charlie hela tiden. Älskade Leon kanske kommer hit för att träffas en stund, få lite paket och kramas. Dock kan han inte komma in hit till lillebror då han varit förkyld och dålig. Får vänta ett par dagar till, kanske till julafton får han glimta in till sin tomtenisse till lillebror! För lagom till det är nog Charlie bortkopplad från CPAP'en så då kanske han får komma och bo hos oss ett par dagar senare. Han blir allt starkare och starkare, bättre och bättre så vi hoppas på en julafton inne på vårat rum.

Spännande julafton vi fick detta år, haha! Helt galet. Är så lycklig, har släppt alla dumma tankar mot mig själv nu och är bara jätte glad att vi nu kommit in i rutiner här, när Charlie ska äta och var som ska göras och vi har fått börja lära oss allt själva. Det är en hel del att tänka på och komma ihåg vill jag lova.

Mer kommer sen, bilder får ni också vänta på då jag tycker dessa slangar och allt är jobbig själv så bättre bilder på hur Charlie ser ut får ni kanske vänta lite till på. Han har dock sin pappas haka, mitt hår, likadana tår och utpetande lillfinger som Leon så blir spännande att se hur han nu kommer utvecklas. Våran älskade Charlie!


Kommentarer
Postat av: Tindra

Grattis till sööööötaa lilla prinsen.....

Hoppas du och barnen mår bra...

Han kommer bli en stark liten kille ska du se...Min son föddes i vecka 39 och vägde 2,2kg, 46cm...dem växer fort och barn är starkare än man tror :)

Kraaaaaaaaaaaaaam

2010-12-22 | 15:29:04
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: Emelie

Kan inte föreställa mig hur kämpigt det måste vara för er, men samtidigt underbart att få träffa er lilla kille. Och Charlie, så fint namn, men det vet du ju redan att jag tycker :) Nu ska ju Leon få en lillasyster, så det blev ingen Charlie här. Men vem vet, det kanske kommer en liten Charlie till oss också någon gång. Han är jättefin i alla fall. Hoppas att han snart slipper alla jobbiga slangar, så ni får ha honom inne hos er till julafton!

2010-12-22 | 16:20:33
URL: http://notjustasummerlove.blogg.se/
Postat av: Berit

Men lilla gumman inte visste jag att du var så ledsen när du ringde. Du lät så stark. Varför inte tala om hur du hade det innerst inne så hade jag förstått dej lite bättre. Lätta på trycket och tala om hur du verkligen känner när du ringer så blir det mycket lättare för dej själv. Känslorna kommer så starkt när man nyss fått barn så de måste bara ut. Och gråta är jätteskönt, det gjorde jag också för det allra minsta även om jag var överlycklig att ha fått barn. Jag älskar dej.

Kram gammelmormor

2010-12-23 | 00:30:45

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December