Hemsk dag = sprucket mammahjärta

2010-04-08 ι 19:35:57.. Our life 7 Kommentarer


Varning för känsligt inlägg!

Nej det här var verkligen inte min dag.
Känns lite som att hela veckan varit lite galen.
Efter att ha käkat frukost hemma hos Carro så var vi på väg mot tuben igen. Vi går igenom spärrarna vid gullmars och försöker skynda oss ner till tuben som ska gå snart och jag ramlar MED VAGNEN i en jätte lång sten-trappa. Paniken slår mig och jag försökte stäcka mig så långt fram som möjligt för att rädda Leon i vagnen.
Hann inte så vi rullade ner med ansiktet före rakt ner i golvet. Jag slår i hela min vänster sida så hårt att jag inte såg något när jag reste mig upp för att stäcka mig efter Leon (men inte fan tänkte jag på mig själv). Leon var den ÄNDA jag tänkte på, var helt förstörd och trodde vi skulle slå skallarna av oss.

Leon som låg ner och var fastspänd fick en stor bula i pannan och var helt hysterisk, såklart. Det snurrade och jag var så otroligt chokad (bara skakade), hade Leon i famnen och satt där och kramade om honom en bra stund tills han lugnade ner sig. Carro som var längre upp i trappan än mig kom ner, jag ville typ stypa mig själv när jag såg hur Leons panna var helt blå och stog ut 4 meter. Vi fick hjälp av två "sl-människor" som tog hand om vagnarna när vi gick upp till vårdentralen. Leon blev sig själv igen men jag kunde inte stoppa tårarna som sprutade. Var helt panikslagen och fick sånna skuldkänslor. Hur kunde jag göra så mot min älskade lilla prins?!

Men Leon mådde i alla fall bättre på en gång (tror bara han blev så himla rädd). Han satt i mitt knä och sa hela tiden "mamma oj, ja blambla" = oj, jag ramlade.. Sen sprang han runt som en tok och skrattade medans jag fortfarande hade panik och grät. Då kom jag på att JAG hade jävligt ont i huvudet. Hela min vänstersida (vid tinningen) är värsta svullna bulan då jag störtare med den sidan rakt ner i marken utan att ta emot med händerna som höll kramptag i vagnen. Mina legins gick helt sönder och hela knäna är omplåstrade tillsammans med tummen. Riv/skrapsår längs kindbenet och ja jag är inte speciellt snygg vill jag lova, ser helt misshandlad ut. Snälla Carro hjälpte mig och vi åkte hem till henne dit Carro med Colin okså kom.

Nu mår Leon som innan (bulan har gått ner och ser mycket bättre ut), han verkar ha klarat sig bäst - tur att han var fastspänd i vagnen helt och att den skyddade honom tillräkligt, annars hade det inte gått bra vill jag lova.
Jag mår dock sämre. Helt tung och yr i skallen, svullnaden går ju ner över ögonbrynet/ögat och det gör piss ont att tugga då käken blev helt mosad. Får hålla munnen stängd och blunda. Ska lägga mig snart då jag är super trött och seg i skallen.

På banan hem glodde alla som att jag hade bajs i hela ansiktet så man kan ju undra hur det kommer se ut i morgon.. Svullnaden lär ju blivit bättre men då blir det i stället blått. Blä! Tur att Carro var med säger jag bara.
Åh bästa Carro och Carro som stannade hemma idag med mig, tack tack tack tjejer ♥

/ haltande, tjokskallad mamma med skuldkänslor

Kommentarer
Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

nej men gud usch så hemskt! tur att det gick hyffsat bra för er iaf!

och hoppas det blir bättre med dej som det va lite värre med!

nä usch va otäckt!

kram

2010-04-08 | 23:15:08
URL: http://shiiitonge.blogg.se/
Postat av: Anna

MEN LILLA HJÄRTAT!!! Vilken tur att Leon klarade vurpan så bra, det måste ha varit superläskigt för er! Ha inte skuldkänslor, det var ju en olyckshändelse. En vän till mig glömde stänga grinden i trappan en gång, och hennes 10-månadersbebis for ner för trappen med sin gåstol. Båda överlevde traumat och mår fint idag;) TA HAND OM ER!!! Superduperkram, Anna och familjen <3

2010-04-09 | 08:56:34
URL: http://annasbabbel.blogg.se/
Postat av: gudmormor Eva

Men ojojoj stackars er! Fy vilken hemsk upplevelse! Men vännen du får inte ha skuldkänslor! Massor av kramar till er båda/Eva

2010-04-09 | 12:50:49
Postat av: Lotta

Snälla du det var en olycka och inget du kunde rå för. Att du skadade dig så mycket är för att du gjorde allt för att rädda din son. Som jag sagt förut är du en mycket duktig och mogen mamma, kram till er båda från mig // Lotta

2010-04-09 | 13:37:25
Postat av: Helena

Men gud vilken otur! Stackars dig, hoppas att det blir bättre snart, och vilken tur att Leon klarade sig så bra! Jag tycker inte att du behöver ha skuldkänslor, som Anna säger, det var ju en olyckshändelse! Krya på dig!

2010-04-09 | 18:19:05
URL: http://helenaantecknar.blogg.se/
Postat av: Julia

Men Gud, du måste ju kolla upp det! Du kan ju ha skadat skallen! Yrsel är inte bra när man har slagit i sig så hårt.. Ta hand om er!

2010-04-09 | 20:42:14
Postat av: Denize - Mamma till Emilia & Liten i magen

Åh Carro berättade om det... stackars er! Men ha inte skuldkänslor, det är sådant som händer. Tänk på dig själv också och sköt om dig!

Kramar på er

2010-04-10 | 14:15:31
URL: http://denize.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December