Tisdag

2009-11-10 ι 23:25:46.. Our life 1 Kommentarer


Idag blev det äventyr in till stan.. Jag hittade äntligen korgar till mitt hallbord så nu det det inte så rörigt ut längre = skönt. Blev lika irreterad varje gång jag tittade eller la in något i facken.
Efter massa försök att komma på inredning-affärer i stan (hjänsläpp + finns typ inga i centralen) så blev det hemfärd i lagom tid till att städa undan och sen laga mat till vi + 4 andra. Asse, Camilla, Kristin och Fjun kom nämligen och åt med oss idag. Vi hyrde film, åt dounuts, gaggade massa och skrattade åt Leon som fick sig en riktigt party kväll. Han var helt galen, dansade till musiken på filmen och skulle sitta i allas knän.
Han somnade på 2 sekunder då han fick vara upp aldeless för sent men ibland får man lyxa till det och mysa med mammsen och galna brudar.

Anw, i stan idag blev jag ganska jul-sjuk. Ville handla en massa pynt, men är det inte lite tidigt ännu? Dock är det inte för tidigt att börja handla julklappar. Leon ska ju också ha sin julklapps-kalender så det kanske är dax nu. Jag menar om några veckor är det ju trots allt första advent. Galet? Ja!
I år blir det Leons jul. Ska inte focusera alls på mig själv känner jag då jag inte behöver speciellt mycket saker har jag kommit under funn med. Elle jo nu ljög jag. När man just flyttat behöver man massa saker men jag menar stora dyra saker som stått på listan några jular tillbaka = kamera tillbehör som objektiv, blixtar osv, filmkamera, mobil, dator och allt möjligt. Denna jul är roligare att tillägna Leon. Nu är han stor och uppskattar saker. Åh vad roligt det kommer bli! Men fint här hemma ska det vara i alla fall. Ser framför mig allt fluff och puff. Allt ska vara mysigt och underbart. En liten gran måste jag också ha.. Eller Emelie hade något väldigt snyggt förra året. Jaja, granris ska det finnas i alla fall så man kan lägga paket under. Eller kanske inte det heller för då vet man inte hur många som kommer ligga kvar när man har en bus-herre som pillar på allt fint och förbjudet.
Nej det kommer bli så bra ändå. Vill spola några veckor så man kan handla julpynt och baka pepparkakor, ha varma skor och jul-shoppa. Julen är den bästa tiden på året tror jag! I love it.
Nog om jul-snack.. Planera julklapps lista ska jag och sen får vi utgå från det.

Nu väntar sängen. Natti på er!


Och bara för att vi ska ha det så mysigt i jul så bjuder jag på denna bild. Kärlek!


Kommentarer
Postat av: Erica

Ni verkar ha det så bra, du och Leon :) Mys !!

2009-11-11 | 02:36:11
URL: http://sugafall.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December