SNÖ?!

2009-11-05 ι 11:55:18.. Our life 0 Kommentarer


Vaknar till snö-storm ute. Åh så underbart..? Eller inte.
Det är sjukt att det är november och verkligen snart vinter. December närmar sig och då är det ju sjutton JUL. Dock är det bara den 5:e november idag och bara blött ute. Ush detta väder är inte okej. Grått, ännu mer grått, regn, snö..?, mera grått och mera regn. Ja det är underbart att leva i sverige i november. Tycker nästan alla..

Anw, igår var det stan som kallade då det inte riktigt händer något med möbel-fronten.
Skulle möta upp mormor, som var på ett möte med mamma, innan jag skulle handla. Men så funkar det inte att ringa. Fick lite panik och trodde mobilen var helt paj och hur sjutton skulle jag kunna få tag i mormor. Vi hade nämligen inte bestämt plats eller tid då mötet inte hade någon slut-tid.
Rätt som det var träffade jag på Emms och tur det så jag kunde ringa mormor från hennes mobil som funkade. Så det slutade bra ändå, fick tag i mormor så vi kunde bestämma plats och när + att jag fick mig en kram av lovely E. Men det fanns ett ytterligare problem - jag skulle möta upp Camilla som ville hjälpa oss med shoppingen, men vi kunde inte få tag i varandra så jätte irreterad och frustrerad på detta åkte jag själv till fridhemsplan där jag skulle kolla möbler på In&Finn. Slutade i alla fall med att jag stog i kassan med en byrå, en spegel, ett soffbord och en korg till Leons leksaker. Och snälla morfar C hämtade upp sakerna efter jobbet och körde dom hit då jag inte kunde få hem det själv direkt. Skulle kanske hyrt ett släp och satt efter vagnen, haha, vore något va?
MEN typiskt nog så fick han inte med sig byrån så han kör hit den ikväll i stället. Så jag äntligen kan åka och köpa en tv + få bort saker som ligger lite här och där.

Åter till problemet! Slutade med att jag åkte hem i alla fall då jag inte fick tag på Camilla. Fick sen höra att Tele2 hade problem i hela sverige och blabla så det var inte min mobil det var fel på trots allt.. Efter x antal timmar och för många försök att få tag i någon över huvudtaget så började det lägga sig. Camilla ringde och vi bestämde att vi i alla fall skulle äta middag ihop, hela våran dag hade ju gått till spillo.
Efter Leon lagt sig, trots att han inte ville sova först då han var så lycklig att leka med Camilla, så satte vi oss i köket, gaggade massa skit och åt ost och kex. Kan man sluta äta det eller? Neeej.

Gott var det i alla fall och trevligt att se en gammal vän igen.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December