Jul hysteri

2009-11-25 ι 21:56:01.. Our life 1 Kommentarer


Pisstråkigt med räkningar! Men vem tycker inte det..?
Putt åt sidan och tänk jul i stället. Funderar på att baka lite lussebullar i morgon faktiskt. MEN det kommer jag nog inte hinna ändå. Ska handla den vanliga torsdags-handlingen och försöka hitta lite mer kalender-klappar. Jag har verkligen ingen broms i kroppen när det gäller sånna här saker. Tänker ena dagen, eller timmen, att jag inte måste skynda mig och kan ta det lugnt. Medans andra har jag inget tålamod och är så ivrig så skulle gärna vilja gå ut just nu och köpa klappar. Dock är man ju ingen Michael Jackson som kan be ett köpcenter ha natt öppet då man vill kolla ifred.
Dock kan jag ibland tycka att det är roligt att gå och trängas med folk till julen. För dom är så hysteriskt tokiga. Förstår inte hur man kan hetsa upp sig så, och visst självklart smittar det av sig och även på mig så ibland är man galen också och trängs, puffas, slåss och springer mellan affär till affär. Jularna som varit har dock lärt mig att kunna sätta mig själv i en bubbla (oftast) och glo på andra med ett stort leende på läpparna och garva åt dom. Oj så roligt det är!
Nej jag är lugnet själv.. Haha oj där var jag rolig, är inte riktigt sant.
Känner så just nu och hoppas det sitter i. Jul är det bästa som finns, synd att den inte var på sommaren för då hade det varit oslagbart. Får alltså flytta, älska detta svea-rike och stockholm på sommaren men icke icke vinter tid. Hade så mycket mer föredragit en VARM vinter UTAN slask och regn.. För snö kommer det ju knappt någon. Men måste ju säga att det är riktigt mysigt med kyla och snö också, när det väl varar. Men detta väder = mitt i mellan, blåsigt, regn och rusk. Njaa, inte riktigt favoriten!


Kommentarer
Postat av: Nikita

Tipsar dig om en ny tävling i min blogg

Vinn en VALFRI pusselpall från Bonde of sweden

värde 895-1195:-

Tävla här:

http://nikital.blogg.se/2009/november/tavling-vinn-en-valfri-pusselpall.html

2009-11-26 | 10:04:34
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December