En kvinnas rätt att äta godis

2009-11-24 ι 19:52:34.. Our life 1 Kommentarer


En sån här seg dag då huvudvärken är maxad och magen som en tumlare..
Tråkigt nog börjar jag bli van med huvudvärken men det är något man inte riktigt kan bortse ifrån helt. Ögonen höll på ploppa ut och jag ville bara dra ut hjärtan eller något. Ush vad jag hatar huvudvärk.. något jag säger varje dag.
Anw, efter lunch åkte vi in till stan för att träffa Emelie. Tänkte passa på att springa in på panduro innan, för att köpa grejer till julkorten vi ska göra. Kommer in, får en massa insperation (som alltid på panduro) och ville köpa med mig allt ur butiken. Dock kom jag därifrån UTAN någonting. Dom hade inte dom fina pappren jag ville ha, heller inte några bra band och till och med basic korten var slut. Inte lika inspererad och glad kom jag ut som in men det kanske inte riktigt är någon panik ännu direkt. Har ju ett par veckor på mig att fixa klart dom!
Får dra till panduro i Farsta kanske.. Eller solna..
Blev en kortis med Emms i alla fall och det uppiggade hela dagen! Efter hämting av Julia, så barnen kunde säga hej, blev det att åka hem och fixa med maten. Leon satt hela vägen och var sur på mig för att inte Julia följde med oss hem.  Han fick inte leka idag heller med Jejja.. Tänk när dom är så stora att vi kunde ta med oss J själva så hon kunde få sova över. Eller ja det skulle vi försej kunna nu med. Vi känner varandra så pass bra! Kanske en idé till helgen, kidnappar henne så mammsen och pappsen får en alone evening and night..

Nu tänkte jag dock gå in och titta på lite tv.. Ta av mig alla kläder och mysa i sängen tills jag somnar. Ta med mig en kopp thé och en skorpa kanske. Har varit sjukt sugen på mina flingor (som är slut) ett bra tag nu så kanske blir det att köpa dom i morgon. Har nämligen någon konstig idé att på kvällen när suget kommer tar jag en skål med flingor. Mmmm. Dock finns godis i skåpet idag och inga flingor. Sug, sug. Men jag ska ju inte äta sånt i veckorna. Det är ju inte ens lill-lördag. Fy på mig! Egentligen fattar jag inte varför jag ens bryr mig för det slutar ju ändå med att jag sitter där och tuggar på godis, har ett glas cola i handen (okej kanske mer saft då) och letar efter ännu något gott hemma.
Palla ha ångest över mat. Varför är vi tjejer så? För att ni män intalar oss att vi måste vara smala, snygga och fräsha..?


Kommentarer
Postat av: Nicole - mamma till C

Man kan äta godis, inte ha ångest och vara snygg och smal ändå :)

(Jag äter godis typ 3 ggr i veckan, om inte mer.. och om inte bullar o kondisgrejer inräknas)

2009-11-24 | 20:36:52
URL: http://nicoleb.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December