Dagmammorna

2009-05-29 ι 18:15:50.. Leon i ord 7 Kommentarer


Jag är verkligen så otroligt glad över hur Leon kommit in i dagis världen.
Han har kommit till dom bästa av alla bästa dagmammor - Ewa (Ia) som han är hos tis, tors & fre och Anna som han är hos på onsdagar och om Ewa skulle vara sjuk. Trodde att det skulle vara jobbigt och kanske lite för personligt med dagmamma men jag kände att när jag skulle sätta in Leon hos dagmamma/dagis så var han så liten, bara 1 år, och hade absolut inte dagis i tankarna då. Dagmamma skulle det bli! Och att det sen visade sig att han kom till en bakant till oss som vi inte hade någon aning om var ju ännu mer roligt. Den bekanta är nämligen min gamla dagisfröken. Hur sjukt är inte det liksom? Haha.
Men nu kan jag verkligen inte förstå hur jag ens kunde smått tänka på dagis. Hallå?! Dagmamma är såååå mycket bättre. Och sååååå mycket personligare. Vet ju verkligen att Leon har uppsyn där, inge "åh jag vet inte var han sprang, kanske där borta?". Nej detta är det absolut bästa val jag någonsin gjort åt Leon.

Och nu när man lärt känna dagmammorna och barnen där lite bättre så inser jag hur bra han har det. Dagmammorna är så himla gulliga och "vi" kan ju ha en relation och inte bara hon-som-jobbar-på-Leons-dagis-tant. Ja jag är verkligen så himla glad över att lämna över Leon till dom på dagarna. Känner mig såååå trygg och det är det allra viktigaste!

Så massa massa kred till er två, Ewa och Anna! Tack för att ni finns...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad skönt att Leon trivs hos sin dagmamma och att du trivs med ditt val att ha dagmamma i stället för dagis. Min dotter Alva går på dagis och har min gamla dagislärare, vilket jag tycker är lite små roligt.

2009-05-29 | 20:02:29
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, TACK själv...för att jag får ha din supergoa Leon, en av de goaste ungar som finns=)

Kram, Anna

2009-05-29 | 21:45:40
URL: http://annasbabbel.blogg.se/
Postat av: Babyportalen.se

Vilken fin blogg du har! Grymt fina bilder. Märks att du gillar foto om man säger så :)



//Hanna

2009-05-30 | 00:23:43
URL: http://www.babyportalen.se/
Postat av: Sophie

Tråkigt att det är den bilden du har fått av dagis (dvs "åh jag vet inte var han sprang, kanske där borta?"). För så är det inte alls på min dotters dagis, och personalen är urgullig och minst lika personliga som om dom hade varit dagmammor. Jag har verkligen hittat ett dagis som min dotter och jag trivs med och det är väl det som är huvudsaken? Kul att ni har hittat något ni trivs med.

2009-05-31 | 01:08:54
Postat av: Berit

Det är väl härligt att du känner trygghet när du lämnar Leon. Det är så man vill att alla mammor skulle ha det. Men det är bara att gratta att du hittat rätt ställe för Leon.

Kramis mormor

2009-05-31 | 20:00:19
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
Postat av: Fjun

du inte svara mej idag? skulle velat haft tillbaka min hårddisk..

men ring mig imorn så kanske jag kan komma förbi efter jobbet.

gonatt

2009-05-31 | 21:58:17
URL: http://fotobyfjun.blogg.se/
Postat av: ewa (ia)

tack michaela det känns så bra att du trivs hos mig ni är super goa och mysiga bäda två,öch det känns så kul att jag får ha båda er kram kram på er

2009-05-31 | 23:23:05

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December